PeristeriNews.gr
Περιφέρεια Αττικής

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής


Σχετικά με το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ για την Αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού, το Πρόγραμμα “ΗΛΙΟΣ” και την προώθηση της χρήσης Αειφορίας Βιοκαυσίμων και Βιορευστών.

Στη Συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων σχετικά με το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ για την Αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού, το Πρόγραμμα “ΗΛΙΟΣ” και την προώθηση της χρήσης Αειφορίας Βιοκαυσίμων και Βιορευστών, παρέστη σήμερα, Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012, ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, κατόπιν προσκλήσεως του Προέδρου της Επιτροπής, κ. Αθανάσιου Παπαγεωργίου.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τόνισε,

  • Την ανάγκη συμμετοχής της Περιφέρειας Αττικής στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων και
  • Την απόδοση εσόδων στους όμορους Δήμους, στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ) αλλά και στους Δήμους των Μεσογείων ως αντισταθμιστικά για τη λειτουργία του πρώην Αεροδρομίου,

ενώ, παράλληλα, υπενθύμισε ότι έχει ζητήσει με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, κ. Κώστα Καρτάλη, να συζητηθεί το θέμα της αξιοποίησης του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, παρουσία του Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αναλυτικά η εισήγηση του Περιφερειάρχη Αττικής:

«Κύριε Πρόεδρε, Κύριοι βουλευτές,

Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση που μου απευθύνατε.

Σήμερα καλούμαστε να συζητήσουμε για το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης που θα υλοποιηθεί στη χώρα μας, τη συνολική ανάπλαση της περιοχής του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Η εν λόγω έκταση, μήκους 6.500 στρεμμάτων περίπου, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ελεύθερους προς αξιοποίηση χώρους εντός αστικού ιστού που υπάρχουν σήμερα στον κόσμο και έχουμε την τύχη να ανήκει στη χώρα μας και να βρίσκεται στην καρδιά της πρωτεύουσάς της, σε απόσταση αναπνοής από το ιστορικό της κέντρο και μνημεία παγκοσμίου φήμης, όπως η Ακρόπολη, ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο αλλά και τα δημοφιλή νησιά του Αργοσαρωνικού.

Η Ελλάδα και ειδικότερα η Αθήνα, βρίσκεται, όπως όλοι γνωρίζουμε, στο ομορφότερο και κεντρικότερο σημείο της Μεσογείου, στο επονομαζόμενο σταυροδρόμι της Ευρώπης με την Ασία και την Αφρική. Ο λόγος αυτός την έχει καταστήσει ένα σημαντικό γεωπολιτικό κέντρο αλλά και έναν ισχυρό πόλο τουριστικής ανάπτυξης. Το στοίχημα που σήμερα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι πώς θα χρησιμοποιήσουμε το χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού προς όφελος και αρωγή στην ανάπτυξη.

Πολλά και σημαντικά είναι τα πλεονεκτήματα αυτής της περιοχής:

  • Έχει μόνο έναν ιδιοκτήτη, το κράτος, το οποίο δύναται εφ’ όσον χρησιμοποιήσει γρήγορα και αποτελεσματικά τη Νομοθετική και Εκτελεστική του εξουσία, να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις ταχύτερης επίτευξης της αξιοποίησής του.
  • Η έκταση εντάσσεται σε ένα αστικό περιβάλλον με ευπρεπή δόμηση και πράσινο και μπορεί σχετικά εύκολα να γίνει παραθαλάσσια με τη μερική υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος.
  • Είναι μία περιοχή εύκολα προσβάσιμη με κάθε μέσο μαζικής μεταφοράς (τόσο σταθερής τροχιάς – τραμ, όσο και με πληθώρα λεωφορειακών γραμμών) αλλά και με Ι.Χ., αφού θα υπάρχουν πολλοί ελεύθεροι χώροι στάθμευσης.

Καλούμαστε σήμερα, κύριοι βουλευτές, σε μία δυσμενέστατη για τη χώρα μας συγκυρία, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις δεκαετιών να αποφασίσουμε τον τρόπο αξιοποίησης της μεγάλης αυτής έκτασης και να τον υλοποιήσουμε άμεσα!

Η προτεινόμενη από το νομοσχέδιο αξιοποίηση περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου με πράσινο σε έκταση περίπου 2.400 στρεμμάτων (ποσοστό 40% επί της συνολικής έκτασης των 6.500 στρεμμάτων), στην οποία θα φυτευτούν 40.000-60.000 υψηλά δέντρα. Η εν λόγω έκταση καθιστά το πάρκο του Ελληνικού ένα μεσαίου μεγέθους πάρκο, λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη των πάρκων σε άλλες πρωτεύουσες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία (Casade Campo – Μαδρίτη – έκτασης 17.220 στρεμμάτων, WienerPrater – Βιέννη, έκτασης 12.870 στρεμμάτων, BoisdeVincennes – Παρίσι – εκτάσεως 9.950 στρεμμάτων).

Ειδικότερα μπορούμε να αναφέρουμε ότι οι ελεύθεροι χώροι θα καταλαμβάνουν το 75% τη συνολικής έκτασης και η συνολική κάλυψη σε κτήρια δεν θα υπερβαίνει το 20%. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δόμησης προβλέπεται κατά μέσο όρο
10 μέτρα και μόνο εφόσον υπάρχει επαρκής τεκμηρίωση από την αρχιτεκτονική μελέτη θα επιτρέπονται υψηλότερα κτήρια, τα οποία θα αναπτύσσονται σε απόσταση 100 μέτρων από τα όρια του ακινήτου με πρόσοψη στις λεωφόρους Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ακόμη και στους μη γνωρίζοντες, η ανάπτυξη και η αξιοποίηση των ακινήτων είναι κατά κανόνα σύμφωνη με τις αρχές ενός ορθολογικού Πολεοδομικού σχεδιασμού, με γνώμονα τη δημιουργία υψηλής στάθμης ακινήτων, ιδιαίτερα ελκυστικών για επενδύσεις, με παράλληλη, όμως, εξασφάλιση σημαντικότατων χώρων πρασίνου σε ένα πάρκο υπερτοπικού χαρακτήρα για τις ανάγκες των κατοίκων της Αττικής.

Η Περιφέρεια Αττικής με τη προσωπική μου παρουσία, συμμετέχει στην Ελληνικό Α.Ε. Όπως έχω συγκεκριμένα διατυπώσει και στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, δεν μπορούμε και δεν πρέπει να φέρουμε εμπόδια και προσχώματα στην αξιοποίηση του ακινήτου, αρκεί αποδεδειγμένα να βρούμε τρόπο οικονομικής αυτάρκειας των προτεινομένων λύσεων ανάπλασης, ώστε να μπορεί το πάρκο να λειτουργεί χωρίς να χρειάζονται ανά τακτά διαστήματα «οικονομικές ενέσεις ρευστότητας» από κρατικές πιστώσεις, που δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχουν! Η αρχή αυτή αποτελεί και μία από τις βασικές μας θέσεις για όλα τα έργα που θα υλοποιηθούν μελλοντικά.

Η κατεύθυνση προς την οποία θα πρέπει να κινηθούμε είναι αυτή της λεγόμενης πράσινης ανάπτυξης με το μικρότερο δυνατό κόστος για το περιβάλλον. Η ανάπτυξη αυτή θα πρέπει να διέπεται από ορισμένες αρχές, όπως την αειφορία, τη χρησιμοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη χρήση ειδικών ανακλαστικών δομικών υλικών, τη δημιουργία κτισμάτων με μηδενική κατανάλωση ενέργειας σύμφωνα με της τελευταίες εφαρμογές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής. Οι αρχές αυτές πρέπει να αποτελέσουν τον βασικό οδηγό σχεδιασμού των κτισμάτων προς αξιοποίηση.

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά είναι η ανθρωπογενής θερμότητα που θα δημιουργείται από τη προσέλκυση μεγάλου πληθυσμού στη περιοχή. Παράλληλα, η δημιουργία του πάρκου και η συνεπακόλουθη αξιοποίηση του χώρου θα απαιτήσει και σημαντικές παρεμβάσεις και στους οδικούς άξονες των γύρω περιοχών, οι οποίες θα πρέπει να μελετηθούν εις βάθος και να βρεθούν μέσω της συντάξεως αναλυτικών κυκλοφοριακών μελετών αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης της μικρότερης δυνατής επιβάρυνσης στο περιβάλλον.

Μιλώντας τώρα για ορισμένα από τα «παράπλευρα» οφέλη αυτής της ανάπλασης, σημαντικό θεωρούμε ότι είναι το όφελος από τη χρήση υψηλότερων συντελεστών δόμησης για τους γύρω Δήμους, της Αθήνας και του Πειραιά, το οποίο μας ευρίσκει καταρχήν σύμφωνους. Θεωρούμε, όμως, ότι θα μπορούσε να δοθεί κάποιο ποσοστό και σε άλλους Δήμους πέραν των παραπάνω, διότι όπως γίνεται αντιληπτό η αξιοποίηση του χώρου αφορά ευρύτερες περιοχές του Λεκανοπεδίου.

Η στιγμή, κύριοι βουλευτές, είναι σημαντική και καθοριστική!

Καλούμαστε να αποφασίσουμε για το μέλλον της Αττικής.

Καλούμαστε να αποφασίσουμε για την ποιότητα ζωής που θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές.

Ας αποφασίσουμε, λοιπόν έξυπνα, ας σχεδιάσουμε αποτελεσματικά, ας λάβουμε υπόψη τις επιπτώσεις και ας εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε, τον ήλιο και τη θάλασσα.

Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσουμε ένα στολίδι, έναν πνεύμονα πρασίνου και αναψυχής για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου και τους επισκέπτες του.

Η αξιοποίηση του παλαιού Αεροδρομίου δεν πρέπει να καθυστερεί λόγω αγκυλώσεων και σκουριασμένων νοοτροπιών του παρελθόντος! Αντίθετα πρέπει να αποτελέσει έναν από τους πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί η οικονομική ανάκαμψη, αρκεί να σχεδιαστεί σωστά, να υλοποιηθεί έγκαιρα και να αγκαλιαστεί από το σύνολο των κατοίκων ως ένα έργο – ευκαιρία, που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής τους και βελτιώνει την καθημερινότητά τους.

Τέλος, επιχειρώντας μία σύντομη προσέγγιση στο πρόγραμμα «Ήλιος» θα ήθελα να τονίσω για άλλη μια φορά ότι η θέση μας στην αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι εκπεφρασμένη. Διαθέτουμε τη χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλιοφάνειας στην Ευρώπη, άρα προγράμματα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας είναι αυτονόητα.

Ήδη έχουμε καθυστερήσει αδικαιολόγητα στην υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων!

Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα θα πρέπει να περιλαμβάνει και ζώνες στην Αττική που άλλωστε
συγκεντρώνει και το μισό πληθυσμό της Ελλάδας, για να καλύψει μέρος των αναγκών εσωτερικής κατανάλωσης.

Με την εξαγόμενη ηλιακή ενέργεια θεωρούμε ότι δίνεται η δυνατότητα στη χώρα μας με εξωστρέφεια, να κερδίσει το στοίχημα του αύριο επ’ ωφελεία της οικονομίας και της ανάπτυξης και ταυτόχρονα να ανακτήσει τη χαμένη ανταγωνιστικότητά της, να αυξήσει τις θέσεις εργασίας και να αξιοποιήσει επιτέλους τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του τόπου μας».

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

ΕΝΠΕ: Πρώτη η παράταξη του Απόστολου Τζιτζικώστα

Peristeri News

Μήνυση του Ν. Χαρδαλιά για τις δολιοφθορές στον υποθαλάσσιο αγωγό νερού της Αίγινας

Peristeri News

Ν. Χαρδαλιάς: Ξεκινάμε από τη Δυτική Αττική για να σχεδιάσουμε το αύριο

Peristeri News

Leave a Comment