PeristeriNews.gr
Δημοτικά

Οξύτατα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, πολλά τα ζητήματα παιδείας


Τονίστηκε στη συνέντευξη τύπου του συλλόγου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Περιστερίου “Έλλη Αλεξίου”.

Tην Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/μιας Εκπαίδευσης Κώστας Παπλωματάς, παρουσία των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου, Β. Γκότση και Κ. Κώτση, έδωσε συνέντευξη τύπου σχετικά με τα πολύ σοβαρά ζητήματα της παιδείας και της εκπαίδευσης.

“Θεωρούμε ως Διοικητικό Συμβούλιο πολύ σημαντικό να μιλήσουμε για τα ζητήματα που αφορούν στην παιδεία και να επισημάνουμε κάποια ιδιαίτερα σημεία και με τη στήριξη τη δική σας, των ΜΜΕ, να τα γνωστοποιήσουμε, διότι είναι πολύ δύσκολο σήμερα να βρεις περιεχόμενο και χώρο που μπορεί να σε στηρίξει ως συνδικάτο” είπε ο κ. Παπλωματάς.

Στη συνέντευξη συμμετείχαν και μέλη του Προεδρείου του Σωματείου Καθαριστριών, ενημερώνοντας τους εκπροσώπους του τύπου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. “Θεωρούμε ότι οι καθαριστές και καθαρίστριες των σχολείων, αφορούν κι εμάς, τα προβλήματά τους αφορούν κι εμάς ως εργαζόμενους και ως λειτουργούς. Γι’ αυτό και σήμερα είναι εδώ για να θέσουν τα προβλήματά τους για τα οποία στεκόμαστε αλληλέγγυοι και τα στηρίζουμε” είπε ο κ. Παπλωματάς.

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΘΕΣΕ

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ-ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ

Η πρόεδρος του Σωματείου Σ. Γερασιμάτου τόνισε αρχίζοντας την ομιλία της: “Στο χώρο εργασίας μας υπάρχουν εργαζόμενοι και εργαζόμενες πολλών “ταχυτήτων”, διαφορετικών, δηλαδή, σχέσεων εργασίας: οι μόνιμοι, οι αορίστου χρόνου, οι εργαζόμενοι με μερική απασχόληση (4ωρο), οι εργαζόμενοι με ώρες από 1 έως και 3,5 ώρες. Είναι πραγματικά αδιανόητο αυτό που συμβαίνει. Να υπάρχουν σε ένα κλάδο εργαζόμενοι με τόσες πολλές μορφές – σχέσεις εργασίας”.

Αναφέρθηκε στα οξύτατα προβλήματα των εργαζομένων, πλην των μόνιμων: οι εργαζόμενοι με σύμβαση αορίστου χρόνου εργάζονται 10 μήνες, απολύονται χωρίς να έχουν το δικαίωμα να μπουν στο ταμείο ανεργίας, χωρίς δώρα, χωρίς επιδόματα και ίσως επαναπροσλαμβάνονται, πληρώνονται βάσει αριθμού αιθουσών με ανώτατο όριο 500 ευρώ μηνιαίως. “Οι συνθήκες εργασίας τους είναι τρομερές, δουλεύουν κάτω από πίεση, με πενιχρούς μισθούς και καθαρίζουν και τους κοινόχρηστους χώρους, χωρίς να έχουν το δικαίωμα να αρρωστήσουν ή να γίνουν μητέρες οι γυναίκες. Από τη νέα χρονιά μπορεί να βρεθούν στο δρόμο, διότι πλέον ο Δήμος θα αναλάβει τον τομέα αυτό” επεσήμανε.

Οι εργαζόμενοι με μερική απασχόληση (4ωρο) και αυτοί που εργάζονται ως ωρομίσθιοι λιγότερες ώρες, δουλεύουν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες, χωρίς κανένα δικαίωμα, με ελάχιστη αμοιβή.

“Μάλιστα, πλέον, σύμφωνα με τις νέες λίστες οι εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης (4ωρο) βγαίνουν και από τη λίστα βαρέων και ανθυγιεινών. Με ποια λογική γίνεται αυτό;”.

Η Σ. Κοντογιάννη και η Δ. Ζαμπάρα, η γραμματέας και η αντιπρόεδρος του Σωματείου, επεσήμαναν τα ζητήματα της άμεσης καταβολής των δεδουλευμένων, που καταβάλλονται πολλούς μήνες μετά και ζήτησαν την σταθερή ανά μήνα καταβολή της μισθοδοσίας. “Οι εργαζόμενοι με σύμβαση χρόνου εργασίας εργάζονται 10 μήνες, είναι στο ΙΚΑ, μένουν απλήρωτοι για πολλούς μήνες. Πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνουν σταθερά τη μισθοδοσία τους, η οποία είναι πενιχρή αλλά είναι απαραίτητη για την επιβίωσή τους”.

Η κ. Γερασιμάτου είπε πως στο Περιστέρι εργάζονται 55 εργαζόμενες πλήρως και με σύμβαση αορίστου χρόνου. “Εμείς οι μόνιμοι από 1η Ιανουαρίου του 2011 από υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας, γίναμε δημοτικοί υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου. Και τότε άρχισαν άλλα προβλήματα: ενώ είμαστε βάσει της σύμβασής μας εργαζόμενες κτιρίων, ο Δήμος Περιστερίου στέλνει εργαζόμενες στο Νεκροταφείο, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, χωρίς εμβολιασμό, χωρίς ειδικό εξοπλισμό, στέλνει εργαζόμενες στα γήπεδα, στα ΚΑΠΗ, σε δημοτικά κτίρια, κατά τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και τις καλοκαιρινές διακοπές, όταν τα σχολεία κλείνουν για διακοπές.

Το Πάσχα καταγγείλαμε το γεγονός, δημοσιοποιήθηκε και μέσω της εφημερίδας “Ελεύθερος ΔΙΑΛΟΓΟΣ”, μας είπαν ότι δε θα ξαναγίνει, αλλά μας ξαναέστειλαν.

Δεν είναι δυνατό μια εργαζόμενη να δουλεύει στο Νεκροταφείο και μετά να δουλέψει στο σχολείο, όταν ανοίξει, χωρίς να έχει χρόνο να κάνει γενική καθαριότητα στα σχολεία, χωρίς να έχει κάνει τον απαιτούμενο εμβολιασμό θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών”.

Για την εφεδρεία είπε πως τις ειδοποίησαν να καταθέσουν την απαραίτητη δήλωση και είναι εν αναμονή.

Καταλήγοντας έθεσαν τα αιτήματά τους:

Μόνιμη και σταθερή εργασία.

Άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εργαζομένων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και σταθερή ανά μήνα καταβολή της μισθοδοσίας.

Παραμονή στα βαρέα και ανθυγιεινά για τους εργαζόμενους της μερικής απασχόλησης.

Όχι στην εφεδρεία.

Όχι μεταφορά σε άλλους χώρους του Δήμου αλλά παραμονή στα σχολεία για καθαριότητα, όταν οι μαθητές έχουν διακοπές.

Όχι στην ανασφάλιστη εργασία – κατοχύρωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.

Καμία μείωση προσωπικού καθαριότητας.

Άρνηση πληρωμής των χαρατσιών.

Καμία διακοπή ρεύματος και νερού.

Καταγγέλλουμε κάθε σκέψη για εργολάβους στην καθαριότητα.

Αποκλειστικά δημόσια – δωρεάν παιδεία.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κώστας Παπλωματάς, δήλωσε την στήριξη, με απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου, στα αιτήματα του Σωματείου και τόνισε την ανάγκη συμπαράστασης και αλληλεγγύης στις διεκδικήσεις τους, από όλους, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

“Το Δ.Σ. του συλλόγου εκπαιδευτικών καταγγέλλει την επιχείρηση “εργασιακή εφεδρεία” που προωθεί η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ στις μόνιμες (ιδιωτικού δικαίου – αορίστου χρόνου) καθαρίστριες των σχολείων. Ο εκβιασμός για εθελούσια δήλωση της προϋπηρεσίας τους για να βγουν σε εφεδρεία γίνεται διότι, λέει, αν δεν το κάνουν η προϋπηρεσία, δε θα υπολογιστεί μελλοντικά στη σύνταξη!!! Με τις επιλογές της αυτές, η κυβέρνησης του μαύρου μετώπου προσδοκά να υποτάξει τις εργαζόμενες στους σχεδιασμούς του κεφαλαίου. Είναι υπόθεση όλων μας το να μην υπακούσει κανένας, να μην παραδοθεί κανένας, το να εμποδιστεί η εφεδρεία. Η εφαρμογή της στις καθαρίστριες θα είναι γενική δοκιμή για όλους τους υπόλοιπους. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου, τους γονείς και τους μαθητές να βρεθούν στο πλευρό των καθαριστών και των καθαριστριών που δεν θα κάνουν καμία δήλωση η οποία θα αξιοποιηθεί για να βγουν στην εφεδρεία”.

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΘΕΣΕ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

“Βάση για ό,τι γίνεται και σχεδιάζεται είναι η οικονομία. Πιστεύουμε ότι ο κρατικός προϋπολογισμός που ψήφισε η σημερινή κυβέρνηση στην ουσία φέρνει στάση πληρωμών”. Αναφέρθηκε στην υποχρηματοδότηση της παιδείας. “Οι μόνες δαπάνες που αυξάνονται, κατά τον προϋπολογισμό, είναι όσες συνδέονται με την ανάγκη του κεφαλαίου για την παραγωγή ακόμα πιο φθηνής εργατικής δύναμης. Οι δαπάνες της Γεν. Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης αυξήθηκαν 40%, ενώ μειώθηκαν κατά 516 εκατομμύρια ευρώ από πέρσι τα κονδύλια για τη λειτουργία των σχολείων, πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων. Μειώθηκαν, δηλαδή, κατά 80% οι λειτουργικές δαπάνες, από 17,3 εκ. ευρώ το 2011 έγιναν 2,9 εκ. ευρώ το 2012, και τα κονδύλια για μισθολόγια μειώθηκαν κατά 400 εκ. ευρώ”.

Στη συνέχεια είπε συγκεκριμένα:

Ετοιμάζουν απολύσεις 200.000 δημοσίων υπαλλήλων και 20.000 εκπαιδευτικών. “Οι απολύσεις εκπαιδευτικών θα δημιουργήσουν πολλά κενά. Πώς θα καλυφθούν; Με αύξηση ωραρίων από 1 ως 6 ώρες, κλείσιμο σχολείων – καταργήσεις – συγχωνεύσεις, αύξηση μαθητών ανά τάξη, μετακίνηση εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, από περιφέρεια σε περιφέρεια. Υπάρχει επιτροπή παρά το Υπουργείο Παιδείας που σχεδιάζει νέο σύνολο συγχωνεύσεων και καταργήσεων” επεσήμανε ο κ. Παπλωματάς.

Αναπληρωτές – ωρομίσθιοι

Η ύπαρξη αναπληρωτών και ωρομίσθιων, συναδέλφων χωρίς μόνιμη και σταθερή δουλειά, συναδέλφων που δουλεύουν λίγες ώρες την εβδομάδα, για λιγοστά χρήματα που και αυτά τα παίρνουν μετά από καιρό, αποτελεί δομικό στοιχείο της λειτουργίας του “νέου σχολείου”. Ενός σχολείου που θα “στοιχίζει” φτηνά σε μισθούς και σε λειτουργικές δαπάνες και θα αποτελεί εμπορεύσιμο προϊόν για τις αγορές είτε σε επίπεδο υποδομών είτε σε επίπεδο περιεχομένου και λειτουργίας.

Το ΔΣ του συλλόγου αποφάσισε να υποστηρίξει τα δίκαια αιτήματά τους για δωρεάν στέγαση και μετακίνηση και να τους καλέσει σε συνάντηση που θα οριστεί το επόμενο διάστημα. Τα αιτήματα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για μονιμοποίηση όλων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για άμεση πληρωμή αναπληρωτών και ωρομισθίων είναι ζητήματα πάλης όλων των εκπαιδευτικών.

Μισθολόγιο

“Το νέο μισθολόγιο υλοποιεί έναν ακόμα στόχο του μεσοπρόθεσμου που είναι να μειώσει το συνολικά μισθολογικό κόστος στο δημόσιο, οδηγώντας τους μισθούς στα επίπεδα που επικρατούν στον ιδιωτικό τομέα”.

Οι ρυθμίσεις του δεν αφορούν μόνον το ύψος των αποδοχών, αφού αυτές έχουν μειωθεί δραματικά, αλλά τον τρόπο απόκτησης του μισθού, τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα. Γι’ αυτό έγινε μεγάλη συζήτηση για άρση των αδικιών, αυξήσεις στους χαμηλόμισθους εκπαιδευτικούς, υψηλούς βασικούς μισθούς κ.λ.π. που μεθοδευμένα προωθούσαν οι συνδικαλιστές υπάλληλοι της ΔΟΕ, και η οποία στόχευε στην συγκάλυψη των πραγματικών στόχων που είναι, η αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος, η υποταγή και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ο κατακερματισμός και η ελαστικοποίηση.

Οι διαφορετικοί-εξατομικευμένοι μισθοί θα είναι παγωμένοι προς τα κάτω αφού βασικός τους στόχος είναι να περιορίσουν τις μισθολογικές δαπάνες. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με τη σύνδεση μισθολογικής – βαθμολογικής προαγωγής, με αποτέλεσμα όσο λιγότεροι υπάλληλοι κατορθώνουν να ανεβαίνουν βαθμό τόσο μικρότερες θα είναι οι αυξήσεις μισθών που πρέπει να καταβληθούν. Γι’ αυτό καταργείται η αυτόματη μισθολογική ωρίμανση και αλλάζει ο τρόπος προαγωγής από το ένα μισθολογικό κλιμάκιο στο άλλο, που συνδέεται, κατά κύριο λόγο, με τη βαθμολογική εξέλιξη, βάζοντας πλαφόν στον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων που μπορούν να προάγονται από ένα βαθμολογικό κλιμάκιο στο επόμενο” είπε και ανέπτυξε το θέμα.

Παρακάτω τόνισε: “Σημαντική είναι και η αλλαγή με την αποκοπή των υπαλλήλων από την οργανική τους θέση. Με την εισαγωγή του “κρατικού υπαλλήλου” οι υπάλληλοι θα λογίζονται ως υπηρετούντες γενικά στο δημόσιο, ώστε να μπορούν να μετακινούνται από υπηρεσία σε υπηρεσία και να ελαχιστοποιηθούν οι αναγκαιότητες για νέο προσωπικό.

Μ’ αυτό τον τρόπο διατηρείται η πολιτική των επιδομάτων και των αμοιβών κάτω από το τραπέζι και διαμορφώνεται ένας νέος, αλλά ανάλογος τρόπος με τα σημερινά επιδόματα, για να κρατιούνται καθηλωμένοι και χαμηλοί οι βασικοί μισθοί”.

Ειδική αγωγή – Ειδικό Σχολείο Περιστερίου

“To ΔΣ του συλλόγου μας συζήτησε σχετικά με τη μετακίνηση συναδέλφων ειδικοτήτων από το ειδικό σχολείο Περιστεριού στο ειδικό νηπιαγωγείο Περιστεριού για κάλυψη αναγκών του τελευταίου. Η μετακίνηση συναδέλφων έγινε με απόφαση της περιφέρειας και το ΔΣ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του.

Η μετακίνηση συναδέλφων για κάλυψη αναγκών σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, γίνεται σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία και των οικογενειών τους. Απαιτούμε, λοιπόν, την ακύρωση της απόφασης”.

Για την ειδική αγωγή επεσήμανε: “Γίνεται “εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού” στους χώρους της ειδικής αγωγής.

Αποτελεί συνέχεια του “μοιράσματος” εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο μαθητές με αναπηρία, εφαρμόζοντας την part time ειδική εκπαίδευση και είναι προπομπός ενός σχεδίου που θέλει τους εκπαιδευτικούς “περιφερόμενο θίασο”, ανάλογα με τις όποιες ανάγκες χρειάζονται να καλυφτούν κάθε φορά.

Η κυβέρνηση επιμένει να λειτουργεί ΚΑΙ στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης με τα οικονομικά κριτήρια της αγοράς, αξιολογώντας όπως φαίνεται από την εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει ότι αυτός είναι “δαπανηρός” και “μη ανταποδοτικός”. Η λογική αυτή αποτυπώνεται στη συρρίκνωση των δομών της ειδικής αγωγής, στην κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του χώρου ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ στην εκποίηση των μορφωτικών αναγκών μαθητών και τις ανάγκες στήριξης των οικογενειών τους”.

Καταλήγοντας αναφέρθηκε στην κατάργηση των ΚΕΔΔΥ.

“Η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ έρχεται να “συνεισφέρει” στην πλήρη αποδόμηση της ειδικής εκπαίδευσης, τη στιγμή μάλιστα που χιλιάδες μαθητές με αναπηρία εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών, με συνεχή υποβάθμιση του ρόλου των όσων δημοσίων ειδικών σχολείων και τμημάτων ένταξης δεν έβαλαν ακόμα λουκέτο- είτε λόγω υποχρηματοδότησης είτε λόγω έλλειψης προσωπικού.

Το μέτρο της κατάργησης των ΚΕΔΔΥ αποτελεί συνέχεια της κατάργησης των 32 δομών ειδικής αγωγής που η κυβέρνηση καταργεί σε προηγούμενο νομοσχέδιο και αποτελεί προπομπό για την “αποψίλωση” τμημάτων ένταξης και ειδικών σχολείων είτε με τη μέθοδο των συγχωνεύσεων καταργήσεων είτε με την απουσία διορισμών.

Ταυτόχρονα οι μεθοδεύσεις στο χώρο ανοίγουν την όρεξη σε ιδιώτες να επενδύσουν σε υπηρεσίες που το κράτος αποσύρεται (διάγνωση και υποστήριξη μαθητών με αναπηρία), δημιουργώντας ένα νέο πεδίο αγοράς, που η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι μπορεί να ενισχυθεί οικονομικά με διάφορες μορφές από τα χρήματα των φορολογούμενων” είπε μεταξύ άλλων.

Βιβλία

Θεωρούμε απαράδεκτη την έλλειψη βιβλίων, διότι για εμάς είναι απαραίτητα διδακτικά εργαλεία”, είπε. Ανέπτυξε το θέμα της έλλειψης βιβλίων, που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στο έργο των εκπαιδευτικών.

“Βέβαια, εμείς θεωρούμε, όπως έχουμε τονίσει, ότι πρέπει να αλλάξουν και τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία. Ριζική αλλαγή των σχολείων, από πλευράς περιεχομένου.

Μετανάστες

Ο κ. Παπλωματάς τόνισε ότι πρέπει να γίνεται εγγραφή όλων των παιδιών των μεταναστών, και χωρίς να έχουν χαρτιά μονιμοποίησης.

Ολοήμερα

Στις προϋποθέσεις που τέθηκαν το 2001 για τη λειτουργία ολοήμερων σχολείων, δεν ανταποκρίνεται κανένα σχολείο, ειδικά εδώ στο Περιστέρι” επεσήμανε. “Ζητάμε πλήρη σίτιση όλων των παιδιών των ολοήμερων σχολείων με μαγειρεία, τραπεζαρίες και εργαζομένους σ’ αυτά”, είπε μεταξύ άλλων “και βέβαια τονίζουμε τις απαράδεκτες συνθήκες και υποδομής των ολοήμερων που λειτουργούν και τη διάσπαση του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος που γίνεται”.

ΖΕΠ

“Στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) εντάχθηκαν, τον Οκτώβρη του 2011, 1000 δημοτικά σχολεία. Τα σχολεία που επιλέχθηκαν θα συνδιαμορφώνουν το πρόγραμμά τους με τους “φορείς της τοπικής κοινωνίας” (δηλ. επιχειρήσεις) και θα έχουν διευρυμένο ωράριο” τόνισε.

“Ωστόσο, η εμπειρία από την εφαρμογή του μέτρου στο εξωτερικό δείχνει ότι οι ΖΕΠ συμβάλλουν στην εδραίωση του σχολείου της αγοράς και οδηγούν μαθητές και εκπαιδευτικούς σε βαθύτερη κοινωνική και ταξική διαφοροποίηση. Οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας συνδέθηκαν με την προσπάθεια να “εξομαλυνθούν” οι συνέπειες από την εφαρμογή των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων του ‘70 και του ‘80 σε χώρες όπως η Γαλλία, Μ. Βρετανία, Βέλγιο, ΗΠΑ. Η στόχευση των εμπνευστών του μέτρου ήταν η προώθηση του σχολείου της αγοράς με την άμεση συμμετοχή των επιχειρήσεων στη λειτουργία του σχολείου”.

Συνεχίζοντας είπε, μεταξύ άλλων: “Το “ανοιχτό” αποκεντρωμένο σχολείο είναι η επέλαση της αγοράς και των επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση και τον προσανατολισμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα σχολεία αυτά θα γίνουν πειραματικά εργαστήρια για το σύνολο της εκπαίδευσης καθώς θα “σπρώχνονται” να αναζητήσουν σχέσεις “συμφέρουσας” επικοινωνίας με την ελεύθερη αγορά. Η εκπαίδευση του προσωπικού σε ρόλο μάνατζερ, ο προσανατολισμός στην εξεύρεση κονδυλίων από τοπικές επιχειρήσεις μέσω χορηγιών κι όχι μόνο, αλλά κυρίως ο προσανατολισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας και η εκπαίδευση των μαθητών με βάση αυτές, είναι βασικές κατευθύνσεις. Μέσω των διαφοροποιημένων προγραμμάτων η εκπαίδευση θα προσανατολιστεί στην κατάρτιση και τη δεξιότητα. Τα σχολεία αυτά θα γίνουν προθάλαμοι παραγωγής εργατικού δυναμικού άμεσα εκμεταλλεύσιμού από τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και αναλώσιμου λόγω της γοργής απαξίωσης των προσόντων που θα παρέχουν”.

Αναφέρθηκε και σε άλλα πάγια αιτήματα του Συλλόγου και κατέληξε τονίζοντας:

“Η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης σε συνδυασμό με τον Καλλικράτη δημιουργεί όρους για εντονότερη ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων, διαφοροποίηση σχολικού και αναλυτικού προγράμματος, συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του σχολείου, άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στις αγορές.

Δημιουργείται νέο πλαίσιο αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αξιολογείται ο βαθμός εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής σε επίπεδο μονάδας. Εδώ εντάσσεται και ο νέος αντιδραστικός ρόλος των στελεχών εκπαίδευσης σε ρόλο manager.

Και υπάρχει κατακερματισμός των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών που ωφελεί αυτή την πολιτική, η αντιλαϊκή – αντεργατική πολιτική της συγκυβέρνησης. Και σ’ αυτήν την πολιτική θα αντιδράσουμε”.

Βάσει αυτών ο κ. Παπλωματάς ανέφερε τις δράσεις του Συλλόγου:

1. Συμμετείχαμε σε διαμαρτυρία στη ΔΕΗ ενάντια στα χαράτσια, σε μια κινητοποίηση που μας δίνει το κουράγιο και την υποχρέωση να συνεχίσουμε.

2. Συμμετείχαμε σε σύσκεψη στο Ειδικό Σχολείο, όπου αναδείχθηκαν τα προβλήματα του Ειδικού Σχολείου και της Ειδικής Αγωγής γενικά.

3. Εκδηλώσαμε 2 φορές τη συμπαράστασή μας στους απεργούς της Χαλυβουργίας και θα ξαναπάμε.

4. Συναντηθήκαμε με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης την κ. Ψαρρά, και θέσαμε τα ζητήματα. Δεν μας έδωσε απαντήσεις. Εκτιμούμε ότι αυτό που κάνει είναι να υλοποιεί τις αποφάσεις του Υπουργείου.

Αν θελήσει βεβαίως να αντιδράσει και να παρέμβει, εμείς δηλώσαμε πως θα είμαστε αλληλέγγυοι.

5. Ζητήσαμε συνάντηση με το δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο για να συζητήσουμε το θέμα Παιδεία – Τοπική Αυτοδιοίκηση.

“Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και έχουμε πληροφορίες για ακόμα πιο σκληρά μέτρα”.

Επίσης, για τις επόμενες κινήσεις – δράσεις του Συλλόγου είπε:

Θα ζητήσουμε παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Θα βρεθούμε με την Ένωση Γονέων για κοινές συσκέψεις.

Θα κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης στην πόλη μας για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε ως εκπαιδευτικοί και ως εργαζόμενοι.

Θα συντονίσουμε τη δράση μας με άλλους Συλλόγους Α/μιας Εκπαίδευσης.

Κατέληξε τονίζοντας: “Είμαστε καθαρά ταξικά προσανατολισμένοι, και θεωρούμε ότι ο εργαζόμενος σήμερα δεν πρέπει να παλεύει μόνο τα της διαχείρισης της σημερινής, αλλά να παλεύει για την ανατροπή αυτής της κατάστασης, για την αλλαγή αυτής της εξουσίας, έτσι ώστε ο εργαζόμενος που παράγει τον πλούτο να ιδιοποιείται και τα κέρδη.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση, με ταξική ευθύνη – ταξική συμμαχία και συνεργασία, μ’ αυτό το “στίγμα” θα προχωρήσουμε. Είναι δύσκολος δρόμος, δύσκολος αγώνας, αλλά είναι ωραίος ο δρόμος αυτός”.

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Λαϊκή Συσπείρωση Περιστερίου: Οι παρεμβάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 30/4

Peristeri News

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός 4 εκατ. ευρώ για τα smart cities στο Δήμο Περιστερίου

Peristeri News

Περιστέρι: Πρόγραμμα δράσεων των ΚΕ.ΦΙ. του μηνός Μαΐου 2024

Peristeri News

Leave a Comment