PeristeriNews.gr
Οικονομία

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υγραεριοκίνηση



Όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες Ι.Χ αυτοκινήτων επιλέγουν να μετατρέψουν τα αυτοκίνητά τους από βενζινοκίνητα σε υγραεριοκίνητα προκειμένου να αποφύγουν με τον εναλλακτικό αυτό τρόπο τις ασύμφορες τιμές των υγρών καυσίμων.

Όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες Ι.Χ αυτοκινήτων επιλέγουν να μετατρέψουν τα αυτοκίνητά τους από βενζινοκίνητα σε υγραεριοκίνητα προκειμένου να αποφύγουν με τον εναλλακτικό αυτό τρόπο τις ασύμφορες τιμές των υγρών καυσίμων.

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται είναι πραγματικά εντυπωσιακά αφού από το 2010 που ήταν η πρώτη χρονιά λειτουργίας της μετατροπής στη χώρα μας μέχρι και τον περασμένο Αύγουστο πάνω από 56.000 ιδιοκτήτες αποφάσισαν να κινούν πλέον τα αυτοκίνητά τους με υγραέριο (LPG).

Η διαδικασία της μετατροπής, όπως μας ενημερώνουν οι ειδικοί, είναι απλή, αρκεί οι καταναλωτές να προσέχουν τα συνεργεία εγκατάστασης στα οποία απευθύνονται αφού μόνο στην Αττική είναι ελάχιστα αυτά που διαθέτουν τη σχετική άδεια τοποθέτησης.

Η «Espresso» επισκέφτηκε τον όμιλο εταιρειών του Δημήτρη Τσοπελογιάννη στη Μεταμόρφωση, στην οδό Τατοΐου 101, και συνομίλησε με τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας Παναγιώτη Καραγιώργο που απάντησε σε όλα τα ερωτήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή όλους εκείνους που θέλουν να γνωρίζουν τα πάντα γύρω από την υγραεριοκίνηση.

«Τα ποσοστά των Ι.Χ που έχουν περάσει μέχρι στιγμής από τα επίσημα συνεργεία τοποθέτησης είναι πραγματικά εντυπωσιακά, ενώ τα στοιχεία δείχνουν πως σε λίγο καιρό οι επισκέψεις θα διπλασιαστούν, όσο και αν κάποιοι επιθυμούν το αντίθετο, προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν τους ιδιοκτήτες με τη φημολογούμενη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης».

– Είναι αλήθεια ότι γίνονται διάφοροι υπολογισμοί προκειμένου το υγραέριο να φτάσει να πωλείται 1,25 ευρώ με 1,50 ευρώ το λίτρο;
Ακόμη και αν η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ισχύσει, τότε η αύξηση του υγραερίου θα είναι της τάξης των 0,088 λεπτών του ευρώ, διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου είναι στην τιμή των 200 ευυρώ ευρώ ανά τόνο και ανάγεται σε 200 ευρώ ανά 1.800 λίτρα καθώς το υγραέριο έχει χαμηλό ειδικό βάρος. Με τις επικείμενες αυξήσεις που φημολογούνται, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα αυξηθεί κατά 130 ευρώ και θα διαμορφωθεί τελικά στα 330 ευρώ τα 1.800 λίτρα.

– Κάποιοι χαρακτηρίζουν «κορόιδα» τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που έχουν ήδη προχωρήσει σε μετατροπή του οχήματός τους καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν θα κάνουν ποτέ απόσβεση με τις νέες τιμές του υγραερίου. Τι απαντάτε;

Σήμερα τα συστήματα υγραερίου για ένα αυτοκίνητο έως 2.000 κυβικά και 150 άλογα κοστίζουν κατά μέσο όρο 850 ευρώ συν ΦΠΑ. Οπότε, και να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, θα κάνουν απόσβεση σε 12.000 με 15.000 χλμ. Η αλήθεια είναι ότι πολλά λέγονται, ποια είναι η αλήθεια όμως. Ισως κάποιοι να μην επιθυμούν την ύπαρξή μας, αλλά αυτό δεν γίνεται αφού θα στηρίζουμε πάντα το συμφέρον του καταναλωτή, που αυτή τη στιγμή πλήττεται με τις τιμές στα καύσιμα που συνεχώς αυξάνονται.

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Καραγιώργο, τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης είναι πολλά καθώς από την καύση του LPG παράγεται λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με άλλα καύσιμα, που σημαίνει μικρότερη συμβολή στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

«Επίσης, σημαντική είναι και η μείωση στο κόστος κίνησης που διαμορφώνεται στο 48% με 50% ανά λίτρο. Με την υγραεριοκίνηση έχουμε επίσης και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα στο αυτοκίνητο, ενώ διπλασιάζεται και η διάρκεια ζωής του φίλτρου αφού το υγραέριο αφήνει λιγότερα κατάλοιπα στη διαδικασία της καύσης σε σχέση με τη βενζίνη» εξηγεί ο Παναγιώτης Καραγιώργος.

Εξοικονόμηση χρημάτων

Η Εφη Αδαμοπούλου και ο Γιάννης Σαββόπουλος είναι από τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. αυτοκινήτων που επέλεξαν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε υγραεριοκίνητο αφού θεωρούν πως μόνο έτσι θα καταφέρουν να μειώσουν τα έξοδα των μετακινήσεών τους.

«Οσες φίλες μου μετέτρεψαν τα αυτοκίνητά τους είδαν πραγματικά μεγάλη διαφορά στα έξοδά τους» αναφέρει στην «Εspresso» η Εφη Αδαμοπούλου και προσθέτει: «Ετσι πήρα και εγώ την απόφαση να κάνω την αλλαγή αυτή αφού πλέον οι μετακινήσεις μου ήταν ασύμφορες. Πιστεύω πως η επιλογή μου θα με δικαιώσει – και σύντομα μάλιστα».

Από την άλλη, ο Γιάννης Σαββόπουλος, όπως μας εξηγεί, πολλούς μήνες πριν από την τελική του απόφαση προσπαθούσε να μάθει όλη την αλήθεια γύρω από την υγραεριοκίνηση.

«Το έψαξα πολύ γιατί δεν ήθελα τα χρήματα που θα έδινα για τη μετατροπή να πήγαιναν τσάμπα αφού η εποχή που διανύουμε δεν επιτρέπει λάθη. Το αποφάσισα γιατί τελικά από την ενημέρωση που είχα κατάλαβα πως θα ήταν μια συμφέρουσα κίνηση. Αλλωστε και άλλοι φίλοι μου το έχουν κάνει και μου έχουν μιλήσει με τα καλύτερα λόγια».

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!





Related posts

Πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα 2,71 δισ. το πρώτο τετράμηνο

Peristeri News

Πώς λειτουργεί το Iris από το κινητό

Peristeri News

Στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο

Peristeri News

Leave a Comment