Viber
PeristeriNews.gr
Ενδιαφέροντα

Τεχνολογία και απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών: Διαφορές ανάμεσα σε millennials και Gen Z



Τα έχουμε δει τα memes: οι millennials λατρεύουν τα avocado toasts και τις κοντές κάλτσες, όσο η Gen Z απαθανατίζει κάθε της στιγμή σε βίντεο για να κάνει Tik Tok.

Πίσω, όμως, από τα αστεία και τις καρικατούρες, βρίσκεται κάτι μοναδικά συγκλονιστικό, ένα generational shift στο πώς η τεχνολογία επιδρά πάνω μας. Στο πώς αποκτάμε αγαθά και υπηρεσίες. Στο πώς μεγαλώνουμε και το πώς ζούμε.

Η διαφορά των millennials και της Gen Z δεν έγκειται μόνο στο πώς χρησιμοποιούν GIFs και emojis. Αντικατοπτρίζεται πλήρως ακόμα και στο πώς/πού/πότε και γιατί κάνουν “Προσθήκη στο Καλάθι”. Πάμε να δούμε πού ακριβώς διαφέρουν οι δύο αυτές γενιές.

1.   Αγορές με σκοπό (ή τουλάχιστον ένα story time)

Οι Millennials, που γεννήθηκαν περίπου μεταξύ 1981 και 1996, ήταν οι πρώτοι που είδαν την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μετακινήσεις μέσω Uber και www.myavis.gr/el για leasing αυτοκινήτου έναντι αγοράς; Απίστευτο! Skroutz και same ή next day delivery; Η απόλυτη επανάσταση. Netflix αντί για ενοικίαση DVD; Spectacular, give me 14 of them right now!

Για αυτούς, η έκρηξη των online αγορών αφορούσε την ευκολία, τη σύγκριση τιμών και τη συναρπαστική άνοδο των κριτικών που τους έδωσαν τη δυνατότητα να αποφεύγουν την αγορά χαμηλής ποιότητας προϊόντων.

Η Gen Ζ, από την άλλη πλευρά, που γεννήθηκε από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2010, μεγάλωσε στη σκιά αυτής της τεχνολογικής ευκολίας. Για αυτούς, οι online αγορές δεν έχουν τίποτα το εντυπωσιακό – είναι “κανονικές”, αναμενόμενες.

Υπάρχει όμως μια άλλη ανάγκη: χρειάζεται νόημα. Θέλουν τα brands να μιλούν τη γλώσσα τους, να ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους και να εμφανίζονται σε πλατφόρμες όπου περνούν τον χρόνο τους. Με άλλα λόγια; Λατρεύουν το Tik Tok και δεν περνούν ούτε δευτερόλεπτο στο Facebook.

Σύμφωνα με μια έκθεση της McKinsey του 2018, η πλειοψηφία της Gen Ζ λαμβάνει υπόψη την ηθική του brand και τη βιωσιμότητα όταν αποφασίζει αν θα αγοράσει κάτι. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Millennials δεν ενδιαφέρονται – απλά οι νεότεροι απαιτούν αποδείξεις, όχι δελτία τύπου.

2.   Πόσο “influenced” είμαστε τελικά;

Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, το influencer marketing και η τοποθέτηση προϊόντων άλλαξε δραματικά. Οι Millennials ήταν οι πρώτοι YouTubers και bloggers, αλλά και οι πρώτοι που άρχισαν να ακολουθούν influencers – και να επηρεάζονται από τα θολά όρια μεταξύ διασκέδασης και πώλησης. Η Gen Ζ; Δεν έχει πρόβλημα. Ξέρει πότε της πουλάνε κάτι – αλλά είναι ΟΚ με αυτό, αρκεί να είναι αυθεντικό.

Αυτή είναι η γενιά του TikTok, όπου μια 18χρονη που σχολιάζει ένα lip gloss στην κρεβατοκάμαρά της μπορεί να ξεπεράσει σε πωλήσεις ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια εκατομμυρίων. Δεν καταναλώνουν απλώς περιεχόμενο, το δημιουργούν.

3.   Ποια η σχέση μας με τα χρήματα;

Εδώ είναι που τα πράγματα δυσκολεύουν. Οι millennials ταλαιπωρήθηκαν από την οικονομική κρίση του 2008 και βυθίστηκαν σε έναν κόσμο αυξανόμενων εξόδων. Είναι ρεαλιστές – μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό. Ξοδεύουν τόσο – όσο.

Η Gen Z; Άρχισε να μπαίνει στην αγορά εργασίας μετά την πανδημία και εν μέσω πληθωρισμού. Είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες “Buy Now, Pay Later” όπως η Klarna ή η Afterpay.

Αλλά εδώ είναι το θέμα: ενώ οι millennials βλέπουν τα χρήματα ως έναν πολύτιμο πόρο, η Gen Z τα αντιμετωπίζει σαν εργαλείο – side hustles που δημιουργούν παθητικό εισόδημα, διαφορετικά gigs και όχι μια full time job, monetization από βιντεάκια στο YouTube… όλα παίζουν. Κι αν κάτι δεν τους αρέσει; Αντίο!

Παρά τις όποιες διαφορές, έχουμε μπροστά μας δυο γενιές “digital natives” – ιθαγενών του ψηφιακού κόσμου. Οι Millennials είναι πιστοί καταναλωτές που εκτιμούν τη συνέπεια και τη συναισθηματική ασφάλεια των brands, ενώ η gen Z συμμετέχει πιο ενεργά στη “δημιουργία περιεχομένου”, αναδιαμορφώνοντας συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί.

Δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή στη συμπεριφορά. Είναι μια αλλαγή στη φιλοσοφία. Και ίσως αυτό να είναι το μέλλον της κατανάλωσης: όχι μόνο η απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών, αλλά η συμμετοχή σε μια εμπειρία που είναι ταυτόχρονα προσωπική και κοινή.


Κάντε εγγραφή στο κανάλι του PeristeriNews.gr στο Viber ή επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας εδώ





Related posts

Ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα: είναι πιο ακριβά να ασφαλιστούν;

Peristeri News

Πέντε κοντινοί προορισμοί για να ξεφύγετε το Σαββατοκύριακο

Peristeri News

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Peristeri News

Leave a Comment