• Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου, 2021

«Τα μαγαζιά εστίασης στο Περιστέρι θα έχουν θέμα βιωσιμότητας»

Peristeri News
Απρίλιος30/ 2020

Μιλήσαμε με έναν εκ των ιδιοκτητών ενός από των πιο γνωστών καλοκαιρινών προορισμών στο Περιστέρι, του Manor House.

Ο Κωνσταντίνος Τρανουλίδης με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την επαναλειτουργία των μαγαζιών εστίασης εν μέσω κορωνοϊού μίλησε στο PeristeriNews.gr δίνοντας μια πρώτη άποψη για τους καταστηματάρχες στο Περιστέρι.

Άλλωστε το Manor House και συγκεκριμένα η ταράτσα του αποτελούν έναν από τους βασικούς προορισμούς του καλοκαιριού και οπωσδήποτε θα είναι διαφορετική αυτό το καλοκαίρι.

Πόσο δύσκολη θα είναι η οικονομική επιβίωση των μαγαζιών

«Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Βλέπουμε μεγάλες εταιρείες να έχουν οικονομικά προβλήματα σε όλο τον κόσμο. Ζούμε κάτι που δεν μπορείς να προσδιορίσεις το τι θα φέρει την επόμενη μέρα. Όλες οι επιχειρήσεις και τα μαγαζιά της εστίασης θα δυσκολευτούν στην εποχή του κορωνοϊού. Όταν ανοίξουμε θα βιώσουμε πραγματικά την κρίση γιατί τότε θα επανέλθουν τα έξοδα που θα παραμείνουν ίδια σε αντίθεση με την πελατεία. Ας μην ξεχνάμε και το 24% ΦΠΑ στην εστίαση. Δεν νοείται με τα σημερινά δεδομένα να υπάρχει το 24% στην εστίαση. Ούτως ή άλλως πριν ήταν δυσβάσταχτο για τις επιχειρήσεις μας, φανταστείτε τώρα πόσο καταστροφικό θα είναι αν διατηρηθεί».

Τι θα αλλάξει με τα τωρινά δεδομένα στο Manor House

«Η επιχείρησή μας διαθέτει 32 άτομα προσωπικό. Εφόσον ανοίξει έστω και ένα μικρό κομμάτι του μαγαζιού πρέπει να επαναφέρεις το 50% του προσωπικού. Δηλαδή 16 άτομα πρέπει να δουλέψουν. Πως θα μπορέσουμε να πληρώσουμε αυτά τα 16 άτομα όταν η δυνατότητα λειτουργίας του μαγαζιού λόγω των μέτρων μειωθεί; Σύμφωνα με τα όσα είπαν, 1 άτομο στα 3 τ.μ. και με 2 μέτρα απόσταση το κάθε τραπέζι. Αν π.χ. πριν ανεβαίναν 200 άτομα στην ταράτσα από δω και πέρα θα ανεβαίνουν 50. Αναγκαστικά δεν θα έχουμε όμως 50 άτομα γιατί δεν θα είναι σε όλα τα επιτρεπτά τραπέζια 4 άτομα. Επίσης, γίνεται κατανοητό ότι όλοι θα θέλουν, για να ξεσκάσουν, να κάθονται πολλές ώρες στα τραπέζια των μαγαζιών. Τι θα τους λέμε; Ότι πρέπει να φύγουν; Οι υπόλοιποι 16 εργαζόμενοι που θα παραμένουν σε αναστολή θα παίρνουν κάποιο βοήθημα από την Κυβέρνηση; Μιλάμε για σοβαρά ερωτήματα που ακόμα δεν έχουν απαντηθεί».

Τι κινήσεις κάνετε για την επαναλειτουργία του μαγαζιού

«Πρώτο μέλημα για εμάς είναι η υγεία του προσωπικού και των πελατών. Έχουμε μπει στη διαδικασία να βρούμε stand για αντισηπτικά στις εισόδους και σε σημεία του μαγαζιού. Επίσης ψάχνουμε προμηθευτές για μάσκες και γάντια για όλο το προσωπικό. Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε και τα σχέδια διαμόρφωσης του μαγαζιού ώστε να υπάρχουν οι κατάλληλες αποστάσεις στο χώρο για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε».

Με την επαναλειτουργία να είναι σε ένα μήνα τι πρέπει να γίνει ακόμα για να διατηρηθούν τα μαγαζιά

«Η Κυβέρνηση θα επιβάλει κάποια μέτρα για την προστασία μας. Πρέπει να παρθούν και μέτρα για να παραμείνουν τα μαγαζιά σε λειτουργία. Καταλαβαίνουμε ότι αυτή την καλοκαιρινή περίοδο θα λειτουργήσουμε μόνο για να κινηθεί η αγορά και να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Δεν έχουμε στο πλάνο μας την κερδοφορία αφού η πελατεία θα μειωθεί κατά 80%. Το θέμα είναι να μπούμε όσο το δυνατόν λιγότερο μέσα γιατί το μέλλον είναι αβέβαιο. Αυτό που προτείνω εγώ είναι να ξαναγίνει μια συνεργασία όλων των καταστημάτων εστίασης στο Περιστέρι και στη συνέχεια στην Αττική ώστε να γίνουν κάποιες στοχευμένες προτάσεις προς την Κυβέρνηση με σκοπό τη διαμόρφωση μέτρων για να μην κλείσει κανένα μαγαζί».

Για τη μέχρι στιγμής ενημέρωση των μαγαζιών

«Νομίζω πως το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτής της εποχής είναι η μη ενημέρωση. Ακούσαμε από τις δηλώσεις των Υπουργών ότι την 1η Ιουνίου θα ανοίξουν τα μαγαζιά εστίασης αλλά δεν έχει υπάρξει μια περαιτέρω ενημέρωση από κάποιον. Όλα θα πρέπει να γίνουν τελευταία στιγμή, όπως για παράδειγμα η αγορά μασκών για το προσωπικό. Αυτές τις μάσκες λοιπόν θα τις πληρώσουμε πολύ πιο ακριβά λόγω της μεγάλης ζήτησης και γιατί θα υπάρχει η δυσκολία να τις βρει κάποιος σε μεγάλες ποσότητες. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει ένα πρόγραμμα και μια σοβαρή ενημέρωση για το πώς θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα».