PeristeriNews.gr
Δυτική Αθήνα

Συνέντευξη στον Περιστεριώτη Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α. Στάμο


«Η εκπαιδευτική κοινότητα στη Δυτική Αθήνα πρέπει να στοχεύει στο μέγιστο» τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “ΔΥΤΙΚΑ ΝΕΑ”, ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, Αδάμ Στάμος.

Κλείνοντας περίπου τρείς μήνες ως διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και ενόψει της λήξης των φετινών διεργασιών στα σχολεία της χώρας, ο Αδάμ Στάμος μίλησε στα ΔΥΤΙΚΑ ΝΕΑ για τις πρώτες εντυπώσεις του από τη Διεύθυνση αλλά και για τις προτεραιότητες της νέας σχολικής χρονιάς.

Κύριε Στάμο, είστε πλέον 3 μήνες διευθυντής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας μετά την επιλογή-εκλογή σας με συντριπτικό, μάλιστα ποσοστό από τους συναδέλφους σας. Πείτε μας ποιες είναι οι εντυπώσεις σας.

Πράγματι κλείνω 3 μήνες ως διευθυντής εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και μπορώ να ισχυριστώ ότι έχω πλέον πλήρη και σαφή εικόνα στα θέματα της διοίκησης.

Στη διεύθυνσή μας φοιτούν 35.000 μαθητές και υπηρετούν 3.500 περίπου εκπαιδευτικοί. Εξ αυτού όπως καταλαβαίνετε η ευθύνη για μια ορθολογική και χρηστή διοίκηση είναι τεράστια και τα προβλήματα πολλά.

Η εκπαίδευση ως εκ της φύσεως της έχει μια δυναμική και συνάμα δυνητική σχέση και ως εκ τούτου δημιουργεί πολλά πεδία δράσης τα οποία όχι μόνο πρέπει να προετοιμάζεις και να προγραμματίζεις για να έχεις αποτέλεσμα αλλά πολλές φορές πρέπει να προβλέπεις και να προλαμβάνεις. Οφείλω να σας πω ότι έχω άξιους και φιλότιμους συνεργάτες και στον τομέα της διοίκησης κυρίως όμως στις σχολικές μονάδες και τα νηπιαγωγεία (εκεί που χτυπάει η καρδιά της εκπαίδευσης) και με συνεργασία και συλλογική προσπάθεια και τα προβλήματα αντιμετωπίζουμε, μέχρι στιγμής  επιτυχώς, αλλά και το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο αποδεικνύεται ικανοποιητικό.

Μη λησμονούμε ότι μιλάμε για τους 7 Δήμους της Δυτικής Αθήνας που κατοικούνται κυρίως από λαϊκά στρώματα, μικρομεσαίους και εργατοϋπαλλήλους πράγμα που σημαίνει ότι η προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας πρέπει να στοχεύει στο μέγιστο για να μπορέσει να προσδώσει την πρόσθετη παιδαγωγική αξία και να έχει κοινωνικό αντίκρισμα.

Η σχολική χρονιά που διανύουμε από το ίδιο το υπουργείο έχει ανακοινωθεί ότι θα κλείσει με πολλά κενά εκπαιδευτικών. Πώς είναι τα πράγματα στη Γ’ διεύθυνση;

Θα έλεγα ότι κύλησε ικανοποιητικά. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου σε συνεργασία με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αξιοποιήσαμε πλεονάζον και αδιάθετο εκπαιδευτικό προσωπικό ειδικοτήτων και ανοίξαμε 8 ολοήμερα σχολεία τα οποία δεν είχαν λειτουργήσει και λειτούργησε πλήρως το πρωινό πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία.

Δυσλειτουργίες υπήρξαν με βραχύχρονες αναρρωτικές άδειες οι οποίες δεν ήταν δυνατό να αναπληρωθούν αλλά οι ώρες συμπληρώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους οποίους όχι μόνο πρέπει να ευχαριστήσουμε αλλά και να τους επαινέσουμε γιατί δούλεψαν πολύ περισσότερο από το υποχρεωτικό τους ωράριο, έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται κενά και οι  μαθητές να κάνουν τα μαθήματά τους κανονικά.

Ελλείψεις είχαμε και έχουμε στον θεσμό της παράλληλης στήριξης γιατί οι πιστώσεις έχουν εξαντληθεί με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να παρέχουμε συνεκπαίδευση σε όσους μαθητές το έχουν διαγνωσμένα ανάγκη.

0802

Οι επικείμενες αλλαγές στην εκπαίδευση κατά πόσο θα επηρεάσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης;

Δυστυχώς σε περιόδους μεγάλης οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης τα υποσυστήματα του κράτους που πλήττονται περισσότερο είναι η Παιδεία, η Υγεία και το Κράτος Πρόνοιας. Οι επικείμενες αλλαγές είναι απόρροια αυτής της στενότητας και σκοπό έχουν να εξοικονομήσουν διδακτικό προσωπικό.

Δεν είναι αλλαγές που προέκυψαν μέσα από έναν ευρύ και δημιουργικό εθνικό διάλογο για την ποιοτική αναβάθμιση της Παιδείας και του παρεχόμενου έργου της.

Στα χρόνια της μεταπολίτευσης έγιναν πολλές προσπάθειες για αλλαγές μέσα από εθνικό διάλογο (ανά 10ετία περίπου παρουσιάζεται μια τέτοια προσπάθεια) αλλά δυστυχώς ποτέ δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα είτε γιατί γίνονταν για επικοινωνιακούς λόγους είτε γιατί υπονομεύτηκαν είτε γιατί έγιναν κυρίως με προχειρότητα και κατέληξαν σε γονατογραφήματα.

Η εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπίζεται συνολικά (από την σχολική μέχρι και την τριτοβάθμια) και όχι αποσπασματικά, οι αλλαγές να παρουσιάζουν συνεκτικότητα και προοπτική και να έχουν ολιστική προσέγγιση ως προς τον αυτοσκοπό της αλλά και ως μοχλός ανάπτυξης της πατρίδας.

Ως εκ τούτου πιστεύω πως και αυτή η προσπάθεια θα είναι λυμφατική γιατί γίνεται εσπευσμένα, αποσπασματικά με σκοπό την εξοικονόμηση διδακτικού προσωπικού και δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι.

Τι ελπίζετε για τη νέα σχολική χρονιά και ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Η νέα σχολική χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη γιατί οι πιστώσεις για την εκπαίδευση και κυρίως για την ειδική αγωγή θα είναι πολύ μειωμένες και είμαστε αναγκασμένοι να δώσουμε λύσεις χωρίς να διαθέτουμε τα απαραίτητα εκπαιδευτικά εργαλεία.

Πιστεύω όμως στον “πατριωτισμό”  των εκπαιδευτικών και είμαι σίγουρος ότι για ακόμη μία φορά θα εξαντλήσουν το ακρότατο όριο των προσπαθειών τους όπως ιστορικά έχουν αποδείξει, αν και η πίεση είναι τεράστια για να καταφέρουμε το πολλαπλάσιο.

Nα υπάρξει συνεργασία και συντονισμός με τις υποστηρικτικές δομές άλλων υπουργείων καθώς και με τις κοινωνικές δομές της τοπικής αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση δύσκολων κοινωνικών καταστάσεων και την ένταξη όλων των παιδιών στη διαδικασία της εκπαίδευσης.

Η εκπαίδευση δημιουργήθηκε για τους μαθητές, αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση μιας χώρας και πρέπει όλη η κοινωνία και οι θεσμοί της να λειτουργούν προς το συμφέρον των παιδιών μας.

Πρέπει  να πετύχουμε και θα κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να πετύχουμε!

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Ο Σάκης Κατσούλης νέος πρόεδρος στο Πάρκο Τρίτση (pics)

Peristeri News

Ορίστηκε η νέα διοίκηση του Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης»

Peristeri News

Νέος Πρόεδρος του ΑΣΔΑ ο Τσίρμπας – Το παρασκήνιο με Παχατουρίδη

Peristeri News

Leave a Comment