PeristeriNews.gr
Κοινωνία

Παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου στη Γ΄Δ/νση Π.Ε. Αθήνας


Ανακοινώσεις του Συλλόγου Eκπαιδευτικών Π.Ε. Περιστερίου«ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»:

Συνάδελφοι/ισσες είμαστε στη μέση της χρονιάς και ακόμα μετράμε χιλιάδες χαμένες ώρες από τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία μας. Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης και των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που επέβαλαν όλες οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας των τελευταίων χρόνων, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και πιστώσεις για να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά αλλά το Υπουργείο Παιδείας, με την απαράδεκτη εγκύκλιο της 25ης Ιανουαρίου, κάλεσε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να καταρτίσουν και να αποστείλουν πίνακες με «πλεόνασμα διδακτικών ωρών», προετοιμάζοντας το κλίμα για κάλυψη (ή καλύτερα συγκάλυψη) των λειτουργικών κενών με υποχρεωτικές μετακινήσεις-ακόμα κι αν παρουσιαστούν ως τάχα «συναινετικές».

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η οποία διαλύει τη λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση των παιδιών δηλώνουμε με σαφήνεια ότι το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα δε θα συναινέσει στην συγκάλυψη της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε βάρος των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας ότι τα χιλιάδες κενά από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οφείλονται στις «13.500 ώρες γραμματειακής υποστήριξης», δηλαδή του 0,5% των εβδομαδιαίων προσφερόμενων διδακτικών ωρών, είναι αστείες, απαράδεκτες και ταυτόχρονα εξαιρετικά επικίνδυνες!  Το Υπουργείο Παιδείας, φέρει ακέραια την ευθύνη για τις τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία. Με τη δήλωση περί γραμματειακής υποστήριξης και ολιγομελών τμημάτων, μιμείται τους προκατόχους του Υπουργούς, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλο, Λοβέρδο και επιχειρεί για άλλη μια φορά να διασύρει τους εκπαιδευτικούς στα μάτια της κοινωνίας και των γονιών, ως τεμπέληδες για να αποποιηθεί αυτές τις ευθύνες. Οι μηδενικοί διορισμοί και οι πιστώσεις με το σταγονόμετρο αποτελούν τις κύριες αιτίες της σημερινής κατάστασης. Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς, εξαπολύει μια ανήθικη και λαϊκίστικη επιχείρηση κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών για να προετοιμάσει το έδαφος για αντιεκπαιδευτικά μέτρα: υποχρεωτικές μετακινήσεις, αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις, συμπτύξεις. Δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι δε θα επιτρέψουμε καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού, καμία ανατροπή των παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών όρων λειτουργίας του σχολείου. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να οργανώσουμε άμεσα την αγωνιστική μας απάντηση σε αυτές τις πολιτικές. Στα πλαίσια αυτά οργανώνουμε:

–  Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Γ΄Δ/νση Π.Ε Αθήνας την Τρίτη 16/2, στις 2.15 μ.μ για να καταθέσουμε στον νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης τις θέσεις και τα αιτήματά μας για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου: α) τα κενά και την ανάγκη άμεσων προσλήψεων αναπληρωτών, β) τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (προστασία διδακτικού ωραρίου, μετακινήσεις κ.α), β) τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών (άμεση κάλυψη ιδιαίτερα όλων των αναγκών σε παράλληλη στήριξη), γ) την πλήρη αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε σκέψη νέων συγχωνεύσεων σχολείων, συμπτύξεων τμημάτων ή υποβιβασμών, δ) την πλήρη αντίθεσή μας στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, με όποιο μανδύα κι αυτή ενδυθεί, δηλώνοντας την αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος να ανατρέψει κάθε επικείμενη απόπειρα προώθησης της αξιολόγησης

Συμμετέχουμε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν την Τετάρτη 17/2 και ώρα 13.30 στο Υπουργείο Παιδείας η ΔΟΕ- ΟΛΜΕ (υπάρχει διευκολυντική στάση εργασίας (12-2 και 2-4).

 

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία που καταργεί τα τμήματα ένταξης

Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου»… για την παιδεία, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων κατέθεσε 11/2/2016 και προτεινόμενη ψήφιση 15/2/2016!!! τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία αυτή ουσιαστικά καταργούνται τα τμήματα ένταξης. Αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους … η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την πλήρη διάλυση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, προβάλλοντας την πλήρη ένταξη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.

Απόλυτα συνεπής ο Υπουργός στο κυβερνητικό πρόγραμμα για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» αλλά και τη δήλωση « τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν σε ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σε σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο» ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ με το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στοχοποιώντας σε αυτή τη φάση τα Τμήματα Ένταξης.

Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο περιπλανώμενος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής  του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε., αν περάσει αυτή η τροπολογία; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει, ιδιαίτερα σε 25αρια τμήματα.

Η κυβέρνηση στοχοποιεί τη μειοψηφία των μαθητών με αναπηρία που καταφέρνουν να επιβιώνουν σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.

Αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μειωμένου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που ανήκει στο δυναμικό του τμήματος ένταξης.

Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών.

Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία

Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για πλήρη ένταξη. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα, ΠΙΣΩ από τις πραγματικές ανάγκες, κλείνει Τμήματα Ένταξης όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα, που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.

 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

                 Τετάρτη 17/02 στις   13:30 μ.μ.

 

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Ξεκίνησε και επίσημα η αντιπυρική περίοδος

Peristeri News

Δεν θα πραγματοποιηθεί δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο της ΑΝΕΚ

Peristeri News

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα

Peristeri News

Leave a Comment