Ανέτοιμα είναι στο σύνολό τους τα πρατήρια υγρών καυσίμων στη χώρα μας να εγκαταστήσουν το υποχρεωτικό από τον νόμο σύστημα εισροών-εκροών για τα υγρά καύσιμα που αγοράζουν και πωλούν.
Ανέτοιμα είναι στο σύνολό τους τα πρατήρια υγρών καυσίμων στη χώρα μας να εγκαταστήσουν το υποχρεωτικό από τον νόμο σύστημα εισροών-εκροών για τα υγρά καύσιμα που αγοράζουν και πωλούν.
Τα πρατήρια καυσίμων έχουν υποχρέωση, με καταληκτική ημερομηνία τον Μάρτιο του 2014, να τοποθετήσουν το σύστημα, αλλιώς θα υποστούν κυρώσεις που προβλέπουν μέχρι και την αναστολή της άδειας λειτουργίας τους.
Μέχρι σήμερα, όμως, η σχετική πρόοδος είναι απογοητευτική, καθώς μόνο ένα στα τρία βενζινάδικα έχει τοποθετήσει το σύστημα εισροών-εκροών, η φιλοσοφία του οποίου βρίσκεται στην κατεύθυνση της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, από το οποίο χάνονται συνολικώς εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από φόρους.
Σε πρώτη φάση, το Υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται σήμερα να προειδοποιήσει με σχετική ανακοίνωση τους ιδιοκτήτες των πρατηρίων καυσίμων, οι οποίοι με πρόσχημα τον χαμηλό τζίρο, λόγω της αποτυχίας να πωληθεί φέτος πετρέλαιο θέρμανσης, (είναι το προϊόν που στήριζε τα βενζινάδικα με καλά κέρδη κάθε χειμώνα), αρνούνται να τοποθετήσουν το σύστημα, το οποίο κοστίζει κάποιες χιλιάδες ευρώ…
Οι ίδιοι οι πρατηριούχοι κάνουν λόγο για προσπάθεια εξαφάνισης του κλάδου (παρά το γεγονός ότι ακόμη κι ένα στα τρία πρατήρια να λειτουργούσε, δεν θα υπήρχε πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, αφού τα πρατήρια «φύτρωσαν» στη χώρα μας σαν τα μανιτάρια, τρία σε κάθε τετράγωνο), ενώ για το θέμα του λαθρεμπορίου καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι, αν ήθελε, θα το χτυπούσε, καταπολεμώντας την παράνομη διακίνηση του ναυτιλιακού πετρελαίου, κάτι που -σύμφωνα με τους πρατηριούχους πάντα- αν και θα απέδιδε, δεν πραγματοποιείται.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα της λαθρεμπορίας καυσίμων και το σύστημα εισροών εκροών στα πρατήρια καυσίμων συνδέονται από το 2009 τουλάχιστον με σχετικές ανακοινώσεις για δράσεις από τα συναρμόδια υπουργεία, οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα από τα βασικά μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων θα ήταν η τοποθέτηση συστήματος Τζι-Πι-Ες (αναγνώριση τοποθεσίας) στα μικρά φορτωτικά σκάφη που μεταφέρουν το ναυτιλιακό καύσιμο και προμηθεύουν τα πλοία. Κάτι που δεν έγινε ποτέ βεβαίως…

