Σε πλήρη αποδιοργάνωση φαίνεται πως οδηγείται η κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο Αττικής, με τις υπάρχουσες υποδομές να υπολείπονται σημαντικά της καθημερινής ζήτησης. Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Μάριος Μουζάλας, εκ μέρους της παράταξης «Αττικός Κύκλος Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης», φέρνει στο προσκήνιο το φλέγον ζήτημα του κυκλοφοριακού, καταθέτοντας σειρά ερωτημάτων προς τη Διοίκηση της Περιφέρειας.
«Δρόμοι κορεσμένοι – Διοίκηση απούσα»
Όπως τονίζει, βασικές οδικές αρτηρίες όπως ο Κηφισός, η Αττική Οδός, η Κατεχάκη, η Ποσειδώνος, η Κηφισίας και άλλες, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες μετακινήσεις που ξεπερνούν κατά πολύ τον αρχικό σχεδιασμό τους. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν περιορίζεται πλέον στις ώρες αιχμής, αλλά επεκτείνεται χρονικά και γεωγραφικά, μεταφέροντας την πίεση στο εσωτερικό οδικό δίκτυο των Δήμων.
Οι επιπτώσεις, όπως σημειώνεται, είναι πολλαπλές: αύξηση ρύπων και ηχορύπανσης, κόστους και χρόνου μετακινήσεων, ατυχημάτων και τροχαίων παραβάσεων, αλλά και φθοράς του οδικού δικτύου, με άμεση επίπτωση στους προϋπολογισμούς της Περιφέρειας.
Πολίτες σε συνθήκες «οδικής κόπωσης»
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επιβάρυνση των οδηγών, οι οποίοι, μετά από πολύωρη εργασία και εξαντλητικές μετακινήσεις, καθίστανται «αντικειμενικά επικίνδυνοι» στο τιμόνι. Η απάντηση της Πολιτείας μέσω ποινών και αυστηρότερης αστυνόμευσης, δεν αρκεί – απαιτείται, όπως επισημαίνει ο κ. Μουζάλας, ολιστική και τολμηρή προσέγγιση.
Κριτική στην Περιφέρεια – Σιωπή για την «Μητροπολιτική Διοίκηση»
Ο «Αττικός Κύκλος» κατηγορεί τη Διοίκηση της Περιφέρειας για παθητική στάση, περιοριζόμενη απλώς στη συντήρηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, χωρίς την ανάληψη στρατηγικών παρεμβάσεων. Παρά τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη περί «Μητροπολιτικής Διοίκησης» και ετοιμότητας ανάληψης ευθυνών, ουδεμία σχετική συζήτηση έχει διεξαχθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Επικρίσεις για το Ελληνικό και άλλες αναπτύξεις
Ιδιαίτερα επικριτικός εμφανίζεται ο κ. Μουζάλας και για τη θετική στάση της Περιφέρειας απέναντι σε νέες μεγάλες πολεοδομικές παρεμβάσεις, όπως το έργο του Ελληνικού, οι οποίες επιβαρύνουν περαιτέρω το κυκλοφοριακό φορτίο χωρίς συνοδευτικές μελέτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων. Ζητά σαφώς τη σύνταξη νέας μελέτης για τις επιπτώσεις στον Νότιο Τομέα και στηρίζει την προσφυγή των Δημάρχων Αλίμου και Γλυφάδας στο ΣτΕ κατά της επένδυσης.
Συγκεκριμένες Προτάσεις – Πιέσεις για Άμεσες Λύσεις
Η ανακοίνωση καταλήγει με μια σειρά προτάσεων για στοχευμένες παρεμβάσεις, όπως:
-
Κατασκευή της οδικής αρτηρίας Ελευσίνας–Οινοφύτων
-
Επίσπευση της δημιουργίας νέου Σταθμού ΚΤΕΛ και κέντρου logistics
-
Επικαιροποίηση του μοντέλου μονά–ζυγά
-
Σύνταξη επιμέρους Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ανά ομάδες Δήμων
-
Ενεργοποίηση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας για την παραγωγή αξιόπιστων δεδομένων και προτάσεων
Κεντρικά Ερωτήματα προς τη Διοίκηση
Ο κ. Μουζάλας θέτει μεταξύ άλλων τα εξής κρίσιμα ερωτήματα:
-
Θα τεθεί το κυκλοφοριακό στις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας;
-
Θα απαιτείται πλέον η σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης για κάθε νέο έργο;
-
Θα στηρίξει η Περιφέρεια νομικά και πολιτικά τις πρωτοβουλίες των Δήμων κατά επιβαρυντικών σχεδιασμών;
-
Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει για την προώθηση κοινών προτάσεων των εμπλεκόμενων φορέων;
Η παρέμβαση του «Αττικού Κύκλου» επαναφέρει με ένταση το ζήτημα της κυκλοφοριακής πολιτικής στην Αττική, ζητώντας όχι απλώς τεχνικές λύσεις, αλλά έναν ρεαλιστικό στρατηγικό σχεδιασμό, με συντονισμό, διαφάνεια και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.

