Τι δήλωσαν ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο Δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας και ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης.
Τους σταθμούς «Περιστέρι» και «Ανθούπολη» παρέδωσε σήμερα στη ΣΤΑΣΥ η Αττικό Μετρό, ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους για το επιβατικό κοινό από το Σάββατο.
Στην τελετή παράδοσης των δύο σταθμών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε., Χρίστο Τσίτουρα παρευρέθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, ο τέως Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μάκης Βορίδης, ο Μητροπολίτης Περιστερίου κ.κ. Χρυσόστομος, ο Δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Νικόλαος Παπαθανάσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ ΑΕ Αλέξανδρος Δελούκας και ο Ιωάννης Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.
Στους παρευρισκόμενους παρέθεσαν ομιλία ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, ο Δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας και ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης.
Ο Δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης κατά την παράδοση των δύο νέων σταθμών Μετρό «Περιστέρι» και «Ανθούπολη», τόνισε ότι η 5η Απριλίου 2013 είναι μια ιστορική μέρα για την πόλη του.
Στον χαιρετισμό του, ο κ. Παχατουρίδης σημείωσε ότι οι νέοι σταθμοί είναι το σημαντικότερο έργο στην ιστορία της πόλης, ένα έργο υποδομής τεράστιων διαστάσεων και ιστορικά διαχρονικής σημασίας.
Το Περιστέρι, μια πόλη που αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα ζωής των ανθρώπων της, που προσπαθεί αδιάλειπτα να λειτουργήσει με σύγχρονες δομές και να προωθήσει τις ανάγκες και τις φιλοδοξίες των πολιτών, υποδέχεται τη λειτουργία των δύο νέων σταθμών μετρό.
Παρουσία των Υπουργών Κωστή Χατζηδάκη και Μάκη Βορίδη, ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι: «σε μια εποχή που οι συνθήκες ζωής όλων των Ελλήνων έχουν δυσκολέψει σημαντικά, είναι απόλυτα σίγουρο ότι το μετρό δεν αποτελεί μόνο ένα σύγχρονο μέσο μεταφοράς. Οι σταθμοί Μετρό αποτελούν πόλους ανάπτυξης των πόλεων, πόλους πολιτισμού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, γίνονται νέα αστικά σύμβολα της τεχνολογικής εποχής και της μαζικής κουλτούρας».
Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει διαχρονικά τις ηγεσίες του Υπουργείου, την Διοίκηση και τους εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό», για την άψογη συνεργασία τους.
Αναμφισβήτα, το αξιοθαύμαστο και χειροπιαστό πλέον αποτέλεσμα είναι εκείνο που δικαιώνει όλους, ένα έργο για τους πολίτες, ένα έργο που αντανακλά στο μέλλον, ένα έργο που φέρνει το μέλλον κοντά.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκης δήλωσε:
«Σεβασμιώτατε, αγαπητέ συνάδελφε, Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι για εμάς είναι εξαιρετικά σημαντικό πως αυτά που είπαμε πέρσι το καλοκαίρι μετά τις εκλογές, γίνονται. Και γίνονται στην ώρα τους.
Είπαμε ότι το Μετρό θα έρθει στο Περιστέρι και στην Ανθούπολη μέχρι τον Απρίλιο και ήρθε. Είπαμε ότι τα έργα του Μετρό θα ολοκληρωθούν μέχρι το σταθμό του Ελληνικού ως τον Ιούλιο φέτος -και θα ολοκληρωθούν- και μέχρι το Χαϊδάρι το Σεπτέμβριο, θα ολοκληρωθούν επίσης. Τα έργα του ΤΡΑΜ, η επέκταση στον Πειραιά, ξεκινάνε. Σιδηροδρομικά έργα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπαίνουν στις ράγες αυτό και τον επόμενο μήνα. Και οι αυτοκινητόδρομοι, ένα έργο που είχε κολλήσει για δύο χρόνια, ξεκολλάει.
Είμαστε στην εποχή που κατεξοχήν οι πολιτικοί πρέπει να μιλάνε με έργα και αυτό κάνουμε. Τα λόγια δεν έχουν σημασία. Σημασία έχει το μετρήσιμο και χειροπιαστό έργο. Και η επανεκκίνηση των έργων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που θέλω να περάσω σήμερα.
Αυτό εδώ το έργο είχε μια εμπλοκή για πολλούς μήνες και χάρη στην πρωτοβουλία που είχε πάρει ο συνάδελφός μου, ο κ. Βορίδης, το πρόβλημα ξεπεράστηκε. Αυτός είναι και ο λόγος που του είπα να έρθει σήμερα εδώ πέρα, διότι ακριβώς επειδή πρέπει να μιλάμε για ένα καινούριο ήθος στην πολιτική, δεν είναι σωστό να καρπωνόμαστε εμείς τα έργα των προηγούμενων.
Αν θέλουμε να κάνουμε καινούρια αρχή στον τόπο μας, πρέπει να κάνουμε μια καινούρια αρχή σε όλα τα επίπεδα. Όχι λόγια αλλά έργα. Όχι τα κλασικά πολιτικάντικα αλλά μια νέα αντίληψη για τα πράγματα και την καθημερινή μας συμπεριφορά.
Και κάτι τελευταίο, που νομίζω ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό. Εδώ δεν είμαστε σε οποιουσδήποτε σταθμούς του Μετρό. Όλοι έχουν τη σημασία τους. Είμαστε σε σταθμούς του Μετρό στη Δυτική Αθήνα, στο Περιστέρι, στα λαϊκά προάστια της πρωτεύουσας και γι΄ αυτό το συγκεκριμένο έργο έχει διπλή σημασία. Λοιπόν καλοτάξιδο το Μετρό από δω και πέρα».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Χρήστος Τσίτουρας, τόνισε τα εξής:
«Με το έργο αυτό, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ (Αγ. Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη), οι οποίοι θα εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Οι κάτοικοι του Περιστερίου θα μπορούν να φθάνουν με άνεση, ασφάλεια και ταχύτητα στον Σταθμό «Ελληνικό», στην άλλη πλευρά του Λεκανοπεδίου, σε λιγότερο από μισή ώρα και στο Σύνταγμα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ σήμερα τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε ώρα αιχμής, κάνουν τουλάχιστον 45 λεπτά. Η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής βελτιώνεται ουσιαστικά, καθώς παρέχεται πλέον ένα γρήγορο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, η χρήση του οποίου θα μειώσει καθοριστικά τα καθημερινά προβλήματα της οδικής κυκλοφορίας που παρατηρούνται μέχρι σήμερα».
Παραλαμβάνοντας τους σταθμούς, «οι Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. με τους 2.500 χιλιάδες σκληρά και πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες εργαζόμενους αναλαμβάνουν με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Πολιτεία, τον Έλληνα φορολογούμενο και το Επιβατικό κοινό μας, την λειτουργία των νέων σταθμών με την βεβαιότητα ότι οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχονται καθημερινά σε 1 εκατομμύριο επιβάτες θα παρασχεθούν από αύριο στις 5:30 το πρωί και στους νέους μας επιβάτες που θα χρησιμοποιούν τους δύο σταθμούς που σήμερα εγκαινιάζονται», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., Νίκος Παπαθανάσης.
Ειδικότερα, ο σταθμός «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ», οριοθετείται επί της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου, με εισόδους- εξόδους στην Πλατεία Δημοκρατίας και στην Π. Τσαλδάρη και Αισώπου. Με στόχο την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, η Αττικό Μετρό Α.Ε., πραγματοποιεί σημαντικές αναπλάσεις του αστικού χώρου πλησίον των έργων της, όπως την πλατεία Δημοκρατίας στον Δήμο Περιστερίου που αποδόθηκε για χρήση περίπου 2 χρόνια νωρίτερα.
Η πλατεία, στην νέα ενοποιημένη μορφή της (κατά το παρελθόν ήταν δύο πλατείες που τέμνονταν από την οδό Παναγή Τσαλδάρη), καλύπτει πλέον μια ενιαία έκταση 9 στρεμμάτων, με χώρους πρασίνου και ανάπαυσης των επισκεπτών. Επιπλέον, ένα ακόμη ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της νέας πλατείας είναι ο υψηλής αισθητικής γυάλινος θόλος που επιτρέπει στο φυσικό φως να προσεγγίζει τα δύο επίπεδα του σταθμού ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ.
Ο σταθμός «ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ», οριοθετείται επί της οδού Αναπαύσεως μεταξύ των οδών Αμφιλοχίας και Θηβών, με είσοδο-έξοδο επί της οδού Αναπαύσεως και επί της Θηβών. Υπενθυμίζεται ότι λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών στην αρχική θέση του Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μετατοπίστηκε αυτός κατά 350 μέτρα νοτιότερα, διασφαλίζοντας έτσι και την μελλοντική επέκταση του έργου προς Ίλιον, η οποία βρίσκεται στο στάδιο των προκαταρκτικών ερευνών και μελετών. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης 450 θέσεων πλησίον Σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.
Είναι προφανές ότι η παράδοση των δύο νέων Σταθμών του Μετρό αναβαθμίζει την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, όχι μόνο λόγω της υψηλής αισθητικής των σταθμών και των αναπλάσεων που πραγματοποιήθηκαν στους επιφανειακούς χώρους, αλλά και για τις κυκλοφοριακές συνθήκες γενικότερα στην περιοχή αυτή, η οποία πλέον καλύπτεται κατά τρόπον απολύτως ικανοποιητικό, όσον αφορά στην συγκοινωνιακή της εξυπηρέτηση από το Μετρό.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε., συνεχίζοντας παρά τις αντίξοες οικονομικές συγκυρίες το κατασκευαστικό της έργο, πρόκειται σύντομα να παραδώσει στο επιβατικό κοινό 5 ακόμα σταθμούς, την Επέκταση προς Ελληνικό (5,5 χλμ.-4 σταθμοί) και την Επέκταση προς Χαϊδάρι (1,4 χλμ-1 σταθμός). Ταυτόχρονα, έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (7,6 χλμ. – 6 Σταθμοί), ενώνοντας το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ-12 σταθμοί), όπου ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής. Αναμφισβήτητα, το Μετρό αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο ανάπτυξης στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, προσεγγίζοντας ολοένα και περισσότερες γειτονιές και παρέχοντας συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου.

