Την ομαδοποίηση των αεροδρομίων της Βόρειας Ελλάδας, του Ιονίου και των Χανίων σε ένα γκρουπ και των αερολιμένων του Αιγαίου σε δεύτερο, προτείνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ως βάση των διαγωνισμών της αποκρατικοποίησης των αεροπορικών υποδομών της χώρας.
Την ομαδοποίηση των αεροδρομίων της Βόρειας Ελλάδας, του Ιονίου και των Χανίων σε ένα γκρουπ και των αερολιμένων του Αιγαίου σε δεύτερο, προτείνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ως βάση των διαγωνισμών της αποκρατικοποίησης των αεροπορικών υποδομών της χώρας.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για κατ’ ελάχιστον για 30 – 35 χρόνια, προκειμένου, όπως λέει ο φορέας να διατηρηθούν οι χρεώσεις σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννης Εμίρης, προτείνεται ως βάση του διαγωνισμού:
– Μία ομάδα αεροδρομίων που θα αποτελείται από τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, το Άκτιο, την Καβάλα, τα Χανιά, την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο και την Καλαμάτα.
– Μία δεύτερο συστάδα αεροδρομίων, συνολικής επιβατικής κίνησης 8,3 εκατ. ανθρώπων, αποτελούμενη από τη Σκιάθο, τη Σάμο, τη Μυτιλήνη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κω και τη Ρόδο, την Κάρπαθο, τη Χίο, και τη Λήμνο.
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου εξαιρείται από τον διαγωνισμό, καθώς οι πόροι του θα χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα του Καστελλίου της Κρήτης, ο παραχωρησιούχος του οποίου θα εισπράττει τα τέλη του «Νίκος Καζαντζάκης», άπαξ και ξεκινήσει τις κατασκευές.

