[ΕΕ: Νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες για τα καύσιμα των πλοίων ]
ΕΕ: Νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες για τα καύσιμα των πλοίων
Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012, 22:24
Ads by Google
iPhone 5 από την COSMOTE
Απόκτησέ το σήμερα για γρήγορο internet όπου και αν βρίσκεσαι
www.cosmote.gr/iphone5
Σε εφαρμογή τίθενται από σήμερα οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα καύσιμα των πλοίων.
Σε εφαρμογή τίθενται από σήμερα οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα καύσιμα των πλοίων.
Οι νέοι αυτοί νόμοι, σύμφωνα με την Ε.Ε. θα μειώσουν σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου. Όπως τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ατμοσφαιρικοί ρύποι από τις θαλάσσιες μεταφορές μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις και, ως εκ τούτου, ευθύνονται όλο και περισσότερο για τα προβλήματα ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Εάν δεν ληφθούν μέτρα, οι θειούχες εκπομπές από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στις θαλάσσιες περιοχές της ΕΕ θα υπερβούν, πριν από το 2020, τις προερχόμενες από χερσαίες πηγές. Η αναθεωρημένη νομοθεσία θα θέσει τέλος στην τάση αυτή και θα μειώσει όχι μόνο τις θειούχες εκπομπές αλλά, πράγμα που είναι σημαντικότερο, και τις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων, αποτελώντας σαφές βήμα προόδου για την προστασία της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος, επισημαίνει η Επιτροπή.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Σιιμ Κάλας δήλωσε για το θέμα τα εξής: «Η Ευρώπη είναι πλέον σε καλό δρόμο για την τήρηση των δεσμεύσεων που ανέλαβαν ομόφωνα τα κράτη μέλη το 2008 στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Φυσικά, έχουμε επίγνωση του κόστους συμμόρφωσης που επηρεάζει τον συγκεκριμένο κλάδο, το οποίο και επιδιώκουμε να ελαχιστοποιήσουμε μέσω της «εργαλειοθήκης για αειφόρες πλωτές μεταφορές», η οποία παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2011».
Η κοινοτική οδηγία
Η οδηγία που αρχίζει να ισχύει σήμερα, βασίζεται στα πρότυπα που έχουν αναπτυχθεί από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ). Σύμφωνα με τις διατάξεις της, μειώνεται προοδευτικά, μέχρι τον Ιανουάριο του 2020, η μέγιστη περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από 3,5% που είναι σήμερα σε 0,5%. Σε ορισμένα πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα, όπως η Βαλτική και η Βόρεια Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένης της Μάγχης, η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο θα έχει μειωθεί σε 0,1% ήδη από το 2015.
Αντί των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, τα πλοία μπορούν να επιλέξουν ισοδύναμες μεθόδους συμμόρφωσης, όπως συστήματα καθαρισμού των καυσαερίων ή κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου (YΦΑ/LNG). Τα υφιστάμενα μέσα της ΕΕ για τη χρηματοδότηση των μεταφορών, όπως τα προγράμματα ΔΕΔ-Μ (διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών) και «Marco Polo», καθώς και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη σε «πράσινα» έργα ναυτιλιακού χαρακτήρα. Επιπλέον, η Επιτροπή δρομολόγησε δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη χρήση ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Η εν λόγω οδηγία αποτελεί το πλέον πρόσφατο στοιχείο του πλαισίου πολιτικής της ΕΕ για την ατμοσφαιρική ρύπανση, που έχει διαμορφωθεί κατά την τελευταία 30ετία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διενεργεί ήδη συνολική επανεξέταση του πλαισίου πολιτικής με σκοπό την επικαιροποίησή του το 2013.