PeristeriNews.gr
Νέες Ταινίες Πολιτιστικά

Τι ταινίες θα δούμε από Πέμπτη 8/1 στις κινηματογραφικές αίθουσες


Η καινούργια ταινία του Βρετανού βιρτουόζου Μάικ Λι, το δυνατό οσκαρικό φαβορί που έχει τον τίτλο «Το Παιχνίδι της Μίμησης», ένα ταραντινικό θρίλερ από το Ισραήλ, τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ κάνουν πρεμιέρα στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα.

Δύο εξαιρετικές βιογραφίες σημαντικών Βρετανών και μία μαύρη ισραηλινή κωμωδία τρόμου ανεβάζουν την ποιότητα της δεύτερης κινηματογραφικής εβδομάδας του Ιανουαρίου. Για τους νεότερους που θέλουν απλώς να περάσουν καλά, κάνει πρεμιέρα μία φινλανδοελληνική παραγωγή, λουσμένη στο φως του Αιγαίου.

Ο κος Τέρνερ ****
(Mr Turner)

Βιογραφική – Διάρκεια 150’ – Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία

Σκηνοθεσία: Μάικ Λι
Παίζουν: Τίμοθι Σπολ, Ντόροθι Άτκινσον, Μάριον Μπέιλι, Πολ Τζέσον, Λέσλι Μάνβιλ, Μάρτιν Σάβατζ

Την προσωπογραφία του Τζότζεφ Μέιλορντ Ουίλιαμ Τέρνερ, «εθνικού» ζωγράφου της Βρετανίας, εξέχοντος εκπροσώπου του ρομαντισμού και θεμελιωτή του ιμπρεσιονισμού, συνθέτει με αδρές πινελιές ο Μάικ Λι. Καλλιτέχνης πληθωρικός και πρωτοπόρος όπως και ο βιογράφος του, ο Τέρνερ παράγει τεράστιο έργο, το οποίο κληροδοτεί στο αγγλικό κράτος, απορρίπτοντας το μυθικό ποσό που του προσφέρει ένας εκατομμυριούχος.

Η ταινία παρακολουθεί τις τελευταίες δεκαετίες του ταραχώδους βίου του, από το 1830 περίπου ως το 1851 τη χρονιά του θανάτου του, απομονώνοντας χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της προσωπικής του ζωής. Τα προβλήματα με την πρώην σύζυγο του και τον γεροντικό του έρωτα για μία ιδιοκτήτρια πανσιόν. Τη συντροφική σχέση με τον πατέρα του, λονδρέζο κουρέα, τον πρώτο που ανακάλυψε το ταλέντο του γιου του. Το ζωηρό ενδιαφέρον του για τις νέες τεχνολογικές προόδους, τους σιδηροδρόμους και τη φωτογραφία. Τις προκλητικές «επελάσεις» του στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών, τους ανταγωνισμούς του με τους συναδέλφους του και το διπλωματικό παιχνίδι του με τους μαικήνες.

Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, οι άνθρωποι έχουν μικρή σημασία για τον Τέρνερ, εμπνευσμένου τοπιογράφου που έχει αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι στη μελέτη της φύσης και την αναπαράσταση της γαλήνης και της αγριάδας της. Κάποτε, βάζει να τον δέσουν στο κατάρτι ενός ιστιοφόρου, στη διάρκεια μίας νυχτερινής χιονοθύελλας! Για να βιώσει από πρώτο χέρι την καταιγίδα. Πολύτιμο μάθημα που το πλήρωσε με μία γερή βρογχίτιδα. Τα πάντα στην υπηρεσία της Θεάς Τέχνης.

Εμφανής η ταύτιση του Μάικ Λι («Γυμνός», «Μυστικά και ψέματα», «Όλα ή τίποτα»), διαβόητου για την τελειομανία του, με τον ήρωά του. Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς σκηνοθέτες βιογραφεί έναν μεγάλο ζωγράφο, αποτυπώνοντας με γνώση τον πυρετό της δημιουργίας. Πιθανώς να απογοητεύσει κάποιους σκληροπυρηνικούς θαυμαστές του που ίσως περίμεναν μία ακόμη άκρως ρεαλιστική καταγραφή της σύγχρονης πραγματικότητας. Αντί για αυτό, ο Μάικ Λι μας προσφέρει τη ρεαλιστικότατη αναπαράσταση μίας άλλης εποχής. Μία μεγαλειώδη τοιχογραφία μελετημένη ως την τελευταία της λεπτομέρεια, από τα ντεκόρ, τα κοστούμια και τα φυσικά σκηνικά ως το γλωσσικό ιδίωμα και τη συμπεριφορά των Άγγλων του 19ου αιώνα.

Μία σπάνια απόλαυση που θα μας έδινε ένα ντοκιμαντέρ γυρισμένο τότε. Με τις βαθιές αποχρώσεις του Τέρνερ και τον Τίμοθι Σπολ εκπληκτικό στον ρόλο του εκκεντρικού (στα όρια της τρέλας) καλλιτέχνη. Ο Σπολ μας κυριεύει με την υποκριτική του δεινότητα, γρυλλίζοντας και χρησιμοποιώντας το αρκουδίσιο του σώμα ως πολιορκητικό κριό. Ιδιοφυής ενσάρκωση ενός αντιφατικού άντρα. Βραβείο α΄ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών που θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Αυτοί, δηλαδή, που θα αποφασίσουν για τα επόμενα Όσκαρ.

Το παιχνίδι της μίμησης *** ½
(The imitation game)

Βιογραφική – Διάρκεια 114’ – Βρετανία, ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Μόρτεν Τίλντουμ
Παίζουν: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρα Νάιτλι, Μάθιου Γκουντ, Μαρκ Στρονγκ, Ρόρι Κινιάρ, Τσαρλς Ντανς, Άλεν Λιτς, Μάθιου Μπερντ

Ένας ειρηνόφιλος μαθηματικός συμβάλλει στην ήττα του χειρότερου κατά συρροήν δολοφόνου της παγκόσμιας ιστορίας. Άλαν Τιούρινγκ κατά Αδόλφου Χίτλερ. Αφανής ήρωας επί πενήντα χρόνια ώσπου να δημοσιοποιηθεί η προσφορά του, ο νεαρός καθηγητής του Κέμπριτζ ήταν εκείνος που έσπασε τον κώδικα «Αίνιγμα» των Ναζί, επιτρέποντας έτσι στους Άγγλους να αποκρυπτογραφούν τις τηλεπικοινωνίες του εχθρού και να προλαβαίνουν τις κινήσεις του.

Προκειμένου να μειώσει τα αμέτρητα εκατομμύρια των πιθανών συνδυασμών, κατασκεύασε τον πρώτο ηλεκτρονικό υπολογιστή, μεγέθους μεγάλης πόρτας. Τον έφτιαξε μόνος του, με καλώδια, διακόπτες, βίδες και καρούλια, αψηφώντας τις επιφυλάξεις των ανωτέρων.

Απόρρητη αποστολή υψίστης εθνικής σημασίας. Και πάλη ενάντια στον χρόνο, ενάντια στη στενοκεφαλιά της στρατιωτικής διοίκησης, τον ανταγωνισμό και την κατασκοπευτική δράση των συνεργατών, κάτω από εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες. Ολόκληρες νηοπομπές βυθίζονταν και πόλεις ισοπεδώνονταν, επειδή οι Βρετανοί αδυνατούσαν να αποκωδικοποιήσουν τις καθημερινές αλλαγές των ρυθμίσεων του κώδικα. Με τον ασύλληπτων δυνατοτήτων εγκέφαλό του και τη μνημειώδη επιμονή του, ο Τιούρινγκ πέτυχε να συντομεύσει κατά δύο χρόνια τον πόλεμο και να σώσει 14 εκατομμύρια ψυχές (σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών). Και πώς τον αντάμειψε η χώρα του; Καταδικάζοντάς τον για ομοφυλοφιλικές επαφές –βάσει ενός απηρχαιωμένου νόμου περί ασέμνων πράξεων- λίγα χρόνια μετά τη συμμαχική νίκη. Εκείνος, τηρώντας τον όρκο σιωπής, επιλέγει το αργό «σβήσιμό» του.

Αφορμή για ψυχογράφημα ιστορικών διαστάσεων, σε τρία παράλληλα χρονικά επίπεδα που το ένα παρεμβαίνει επεξηγηματικά στο άλλο. Κολλέγιο: τα καθοριστικά τραύματα και ο πρώτος έρωτας. Πόλεμος: η τεράστια επιτυχία που θα αναγνωρισθεί μετά θάνατον. Αρχή δεκαετίας ‘50: ο μυστηριώδης επιστήμονας που εξελίσσει μυστικά την ανακάλυψή του, ενώ συχνάζει σε γκέι στέκια. Ο Τιούρινγκ διανύει δύσβατα μονοπάτια με μόνη πυξίδα τη διάνοιά του, αρνούμενος να επικαλεσθεί τη συνεισφορά του ή να απολογηθεί για την ιδιομορφία του.

Η ταινία επιβραβεύει τον ήρεμο, χωρίς αίμα Γολγοθά ενός ανθρώπου που ήταν δεκαετίες πριν από την εποχή του, υμνώντας τη μοναδικότητα του αντικανονικού (δια στόματος μίας γυναίκας που έδινε και εκείνη τη δική της μάχη για κοινωνική καταξίωση). Η Κίρα Νάιτλι συνοδεύει διακριτικά τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς σε ένα μελαγχολικό τανγκό για δύο ξεχωριστά άτομα. Ποιος είναι ο Κάμπερμπατς; Ο ξανθός, τυπικός Άγγλος με το ψυχρό, ειρωνικό βλέμμα που εκπέμπει λάμψεις υπόγειας ευαισθησίας. Ο Χολμς στον υπέροχο τηλεοπτικό «Σέρλοκ». Τον είδαμε στα «Δώδεκα χρόνια σκλάβος» και «Ο άνθρωπος που πούλησε τον κόσμο». Σπουδαίος ηθοποιός. Ένας στους χίλιους. Θα ήταν κοινοτοπία αν τον αποκαλούσαμε «νέο Άντονι Χόπκινς». Ας πούμε ο νέος μεγάλος Βρετανός ηθοποιός της τρέχουσας δεκαετίας.

Στο στόμα των λύκων ***
(Big bad wolves)

Θρίλερ – 110’ – Ισραήλ

Σκηνοθεσία: Άχαρον Κεσάλες, Ναβότ Παπουσάντο
Παίζουν: Τζάχι Γκραντ, Λίορ Ασκενάζι, Ροτέμ Κεϊνάν, Μενασέ Νόι, Ντβιρ Μπένεντεκ, Νάτι Κλούγκερ

Θρίλερ ισραηλινής προέλευσης που «γαζώνει» σαν Ούζι. Με εικόνες τρομακτικές και διαπεραστικές ριπές κατάμαυρου χιούμορ. Οι δύο νεαροί δημιουργοί του «πειράζουν» το συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος με τόλμη και έμπνευση, βγάζοντας γέλιο από μία φρικιαστική ιστορία.

Σε ερημιές του Τελ Αβίβ ανακαλύπτονται ακέφαλα πτώματα βασανισμένων και βιασμένων κοριτσιών. Ο κύριος ύποπτος αφήνεται από την αστυνομία, ελλείψει επαρκών στοιχείων. Τον παρακολουθεί ένας σκληρός «μπάτσος» και τον συλλαμβάνει ο πατέρας ενός από τα θύματα. Οι τρεις άνδρες κλείνονται στο υπόγειο μίας απομονωμένης εξοχικής κατοικίας και γίνονται πρωταγωνιστές ενός κωμικού γκραν γκινιόλ.

Ο αστυνομικός (δεμένος με χειροπέδες) παρακολουθεί τον πατέρα να βασανίζει τον έτερο δεσμώτη με τον τρόπο που βασανίστηκε η κόρη του, προκειμένου να μάθει πού κρύβεται το κεφάλι της νεκρής κοπέλας. Ουρλιάζει από τον πόνο ο δασκαλάκος με το αγαθό πρόσωπο, αμφιβάλλει για την ενοχή του ο ασφαλίτης, όπως και ο θεατής. Απτόητος ο βασανιστής, υψηλό στέλεχος του υπουργείου εσωτερικών, που σπούδασε ανακριτικές μεθόδους στον Λίβανο. Το μαρτύριο διακόπτεται από την παρασκευή μίας τούρτας, τα τηλεφωνήματα της μαμάς του ανωτάτου υπαλλήλου και από την αιφνιδιαστική άφιξη του μπαμπά του. Ο οποίος μπαίνει στο κόλπο και προτείνει τη χρήση καμινέτου!

Σπλάτερ αιματηρό αλλά και η πλάκα πλάκα σε αυτή την αιχμηρή σάτιρα των σύγχρονων Ισραηλινών μαμάκηδων με τη μιλιταριστική νοοτροπία. «Εμείς είμαστε οι βάρβαροι, όχι εσείς» ομολογεί σε έναν Άραβα ο αστυνομικός, λίγο πριν το γέλιο παγώσει με μία απρόσμενη ανατροπή. Διαβολικό το σενάριο, στα ύψη το σασπένς, το αποτέλεσμα καθηλωτικό. Όχι η καλύτερη ταινία της χρονιάς, όπως την χαρακτήρισε ο Κουέντιν Ταραντίνο, σίγουρα όμως το καλύτερο θρίλερ που είδαμε τους τελευταίους μήνες.

Περιπέτεια στο Αιγαίο * ½
(Lomasankarit)

Νεανική περιπέτεια – Διάρκεια 84’ – Φινλανδία, Ελλάδα

Σκηνοθεσία: Ταάβι Βαρτία
Παίζουν: Νουούτι Κοντίνεν, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Λάουρα Μαλμιβάαρα, Γιάννης Στάνκογλου, Γιάννης Ζουγανέλης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Ιφιγένεια Τζόλα, Βέικα Βαϊνίκα

Φινλανδοελληνική περιπέτεια κατηγορίας φτερού. Τουριστική διαφήμιση των Δωδεκανήσων. Το στόρι: σκανδιναβικό ζεύγος με τρία αγόρια πηγαίνει στην Κω για διακοπές που εξελίσσονται σε θρίλερ, όταν η Ελληνοπούλα που ερωτεύεται ο μεγάλος γιος απάγεται από αρχαιοκαπήλους και τα παιδιά «χτενίζουν» το όμορφο νησί για να τη βρουν.

Καταδιώξεις, υποβρύχιες καταδύσεις και πλοκή συναρπαστική για αφελείς εφήβους. Ένα εντυπωσιακό ελληνικό καστ σε σύντομους ρόλους παρέχει το απαραίτητο φολκλόρ, αυτοσχεδιάζοντας μπροστά σε καρτποσταλικές θάλασσες.

Belle


Κουστουμαρισμένο βρετανικό δράμα που αφηγείται την αληθινή ιστορία της μιγάδας Μπελ, στην αριστοκρατική κοινωνία της Αγγλίας του 18ου αιώνα. Το σενάριο και την σκηνοθεσία υπογράφει η βραβευμένη με Bafta, Άμα Ασάντε, ενώ πρωταγωνίστρια είναι η ταλαντούχα Γκούρου Μπάθα-Ρο.

Οικογενειακή Υπόθεση


Οι Ξυλούρηδες είναι η πιο γνωστή μουσική οικογένεια της Ελλάδας. Με κεντρικούς χαρακτήρες τον Ψαρογιώργη (Γιώργη Ξυλούρη ), τα τρία παιδιά του που σπουδάζουν στην Μελβούρνη, και τον πατέρα του, Ψαραντώνη, η ταινία ακολουθεί την οικογένεια μέσα από επαγγελματικές προκλήσεις και δύσκολες προσωπικές αποφάσεις, και καταγράφει τη ζωή τους για διάστημα δύο ετών.

Jack


Γερμανικό κοινωνικό δράμα ενηλικίωσης που έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου 2014. Για τον δεκάχρονο Τζακ η οικογένεια είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο. Ο ίδιος είναι ένα πολύ υπεύθυνο παιδί που βοήθα καθημερινά την ανύπαντρη μητέρα του με όποιον τρόπο μπορεί – ετοιμάζει τον μικρό του αδερφό για το σχολείο, φτιάχνει φαγητό και γενικά φαίνεται να έχει υπό έλεγχο το σπίτι. Η μητέρα του Σάννα, μια γλυκιά νεαρή γυναίκα δεν θα μπορούσε να τα βγάλει πέρα χωρίς τον Τζακ. Ένα απρόσμενο γεγονός, όμως, θα ανατρέψει τις ισορροπίες και θα διασπάσει την οικογένεια.

Anaparastasis: Η Ζωή Και Το Έργο Του Γιάννη Χρήστου 1926-1970


Ντοκιμαντέρ για τον Έλληνα πρωτοποριακό συνθέτη. Ο Γιάννης Χρήστου ανήκει στις μεγάλες μορφές της μουσικής πρωτοπορίας του 20ου αιώνα, αν και ουσιαστικά αποτελεί σήμερα έναν μεγάλο άγνωστο. Το έργο του χαρακτηρίζεται από σπάνια ενότητα και συνέπεια, τόσο ως προς τις πρωτοποριακές τομές που εισήγαγε στον κόσμο των ήχων και στα καινοτόμα μουσικά συστήματα, όσο και ως προς το φιλοσοφικό του σύμπαν το οποίο εμπνέει και διαπνέει τις συνθέσεις του: ο μύθος, το υπερβατικό, ο μυστικισμός, το αρχέγονο, η τελετουργία, το απρόσιτο, ο πανικός, η υστερία…

Non Omnis Moriar


Ντοκιμαντέρ για την εννιάμηνη απεργία της Χαλυβουργικής το 2012. Καταγραφή των γεγονότων που σημάδεψαν τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση των τελευταίων χρόνων.

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Πέθανε ο λυράρης Γιώργος Στιβακτάκης

Peristeri News

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 22/2

Peristeri News

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 15/2

Peristeri News

Leave a Comment