PeristeriNews.gr
Νέες Ταινίες Πολιτιστικά

Τι ταινίες θα δούμε από Πέμπτη 23/4 στις κινηματογραφικές αίθουσες


Πολλές είναι οι προτάσεις αυτής της κινηματογραφικής εβδομάδας, με το δραματικό στοιχείο να κρατάει τα ηνία, εμπλουτισμένο με δράση, αγωνία, σκληρότητα, λάθη, έρωτα, φόβο, καταδίωξη, αγώνα επιβίωσης και δημιουργικότητα.

Είναι απορίας άξιον πώς τα βγάζουν πέρα οι εταιρείες διανομής που «βγάζουν» τόσες αντιεμπορικές ταινίες κάθε εβδομάδα. Δέκα τίτλοι αυτό το πληθωρικό σε πρεμιέρες επταήμερο. Ξεχωρίζουν για την καλλιτεχνική ή ψυχαγωγική τους αξία ένα σκληρό κοινωνικό μελό από τη Δανία, μία σουρεαλιστική τοιχογραφία του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, μία άκρως μινιμαλιστική ταινία του Τσάι Μινγκ Λιανγκ, ένα αισθηματικό δραματάκι με ηρωίδα μία αιώνια ερωμένη, η πραγματική ιστορία της κλοπής του φερέτρου του Τσάρλι Τσάπλιν και μία αθλητική ταινία με τον Κέβιν Κόστνερ.

Η δεύτερη αλήθεια ***
(A second chance)

Δραματική – Διάρκεια 104′ – Δανία

Σκηνοθεσία: Σουζάνε Μπίερ
Παίζουν: Νικολάι Κόστερ – Βαλντάου, Ούλριχ Τόμσεν, Μαρία Μπονεβί, Νικολάι Λίε Κάας, Λίκε Μέι Άντερσεν

Συνηθισμένοι άνθρωποι βιώνουν οριακές καταστάσεις που δοκιμάζουν την ψυχική τους αντοχή, σε μία δανέζικη ταινία. Όταν ο Αντρέας, αστυνομικός με φαινομενικά αρμονική οικογενειακή ζωή, αντικαθιστά το μωρό του που πέθανε ξαφνικά με το συνομήλικο αγοράκι ενός ζεύγους τοξικομανών, ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για τον ίδιο και τη σύζυγό του. Μία νέα τραγωδία θα τον οδηγήσει σε τεράστιο ηθικό δίλημμα.

Η Σουζάνε Μπίερ (η πιο διάσημη σκηνοθέτις της Δανίας, που το «Ίσως, αύριο» της απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας) θέτει ευθέως το ερώτημα αν δικαιολογείται η κλοπή ενός βρέφους που παραμελείται από τους γονείς τους. Στην πρώτη του επαφή με το άμοιρο πλασματάκι, ο Αντρέας το βρίσκει πεταμένο μέσα σε ένα ντουλάπι, πασαλειμμένο με τις ακαθαρσίες του. Μία σοκαριστική σκηνή-κλειδί που δικαιώνει αρχικά τον ήρωα, για να αναιρεθεί στη συνέχεια από μια χιονοστιβάδα απρόβλεπτων γεγονότων.

Τελικό συμπέρασμα: η αγάπη της μητέρας -οποιασδήποτε μητέρας, ακόμη και της πιο «αμαρτωλής»- δεν αντικαθίσταται από τη φροντίδα των ξένων. Προκειμένου να καταλήξει σε αυτή την ετυμηγορία, η Μπρίερ χρησιμοποιεί κατά κόρον -και με έξοχο στιλ- δοκιμασμένα συγκινησιακά τεχνάσματα, σφυροκοπώντας μας με σπαρακτικές εικόνες, ενισχυμένες με μία άκρως δραματική μουσική. Κάνει, δηλαδή, αυτό που κατέχει τέλεια. Ένα σκληρό κοινωνικό μελό για θεατές που πληρώνουν εισιτήριο για να δακρύσουν.

Ο χορός της πραγματικότητας ***
(La danza de la realidad)

Δραματική – Διάρκεια 130′ – Χιλή, Γαλλία

Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Χοδορόφσκι
Παίζουν: Μπρόντις Χοδορόφσκι, Πάμελα Φλόρες, Χερεμίας Χέρσκοβιτς, Αλεχάντρο Χοδορόφσκι

Ο 86χρονος Χιλιανός «πρίγκιπας» του cult, σκηνοθέτης των λατρεμένων από τους σινεφίλ “El Topo”, «Το Ιερό Βουνό» και “Santa Sangre”, κάνει εντυπωσιακή επάνοδο ύστερα από 23 χρόνια δημιουργικής σιωπής, με μία ημιαυτοβιογραφία.

Ο Αλεχάντρο Χοδορόφσκι σε ηλικία δέκα ετών υφίσταται τα πάνδεινα στα χέρια ενός σταλινικού πατέρα, προκειμένου να «γίνει άντρας». Οι επιπρόσθετες παρενοχλήσεις των συνομηλίκων του τον σπρώχνουν στην απομόνωση και σε ένα νοσηρό δέσιμο με τη μητέρα του. Το «Αμαρκόρντ» του Χοδορόφσκι (που δεν κρύβει τις επιρροές του από τον Φελίνι, όπως και από τον Μακαβέγιεφ και τον Μπουνιουέλ) εκτυλίσσεται σε μία μίζερη παραλιακή πόλη της μεσοπολεμικής Χιλής, σε περίοδο οικονομοπολιτικών περιπετειών για την λατινοαμερικάνικη χώρα.

Ορμητικός και οργισμένος, παρά την ηλικία του, ο Χοδορόφσκι συνθέτει ένα εκτυφλωτικό σουρεαλιστικό σύμπαν, κατοικημένο από έναν πατέρα-βασανιστή, μία πληθωρική μητέρα που μιλάει τραγουδώντας σαν αοιδός της όπερας, καλλιτέχνες του τσίρκου, νάνους, ακρωτηριασμένους πρώην μεταλλωρύχους, πυροσβέστες-κλόουν, θύματα της πανώλης που τα μαζεύουν με τη μπουλντόζα, στρατιώτες και βασανιστές του δικτάτορα, Ναζί, ουτοπιστές επαναστάτες και άλλα αλλόκοτα όντα.

Αιχμηρά σχόλια για τη θρησκεία και την πολιτική εκφράζουν την αντιφατική του ιδεολογία. Μέγας εικονοπλάστης και εμπνευσμένος ποιητής του σινεμά της ωμότητας, χωρίς καμία αμφιβολία ο ξεχωριστός αυτός καλλιτέχνης. «Κολλημένος», ωστόσο, σε μία παρωχημένη πλέον πρωτοπορία, μία avant garde του ’70 και του ’80, που περνάει, στην εποχή μας, μόνο σαν αξιοπερίεργο.

Αδέσποτα σκυλιά ** ½
(Jiao you)

Δραματική – Διάρκεια 138′ – Ταϊβάν, Γαλλία

Σκηνοθεσία: Τσάι Μινγκ Λιανγκ
Παίζουν: Λι Κανγκ Σενγκ, Γιανγκ Κουέι Μέι, Λου Γι Τσινγκ, Τσεν Σιανγκ Τσίι

Ένας μικρός Ασιάτης «θεός» των κινηματογραφικών φεστιβάλ, ο μαλαισιανής καταγωγής Τσάι Μινγκ Λιανγκ, επιδεικνύει ξανά την ιδιότυπη γραφή του, αφηγούμενος μία πολύ απλή ιστορία. Ένας άστεγος αλκοολικός και τα δύο ανήλικα παιδιά του συναντούν τον φύλακα-άγγελό τους στο πρόσωπο της υπαλλήλου ενός σουπερμάρκετ. Ο πατέρας δεν αργεί να ερωτευθεί τη γυναίκα που τους παρέχει τροφή και κατάλυμα.

Καταπνιγμένα συναισθήματα αναβλύζουν αργά μέσα από μακριές σιωπές, σύντομους και αραιούς διαλόγους και πλάνα που λες ότι δεν θα τελειώσουν ποτέ. Όπως το περίφημο πλάνο των 14 λεπτών, όπου η ακίνητη κάμερα καταγράφει δύο ακίνητους ηθοποιούς, τον έναν να πίνει και την άλλη να κλαίει. Πανέμορφοι κινηματογραφικοί πίνακες και αφόρητη πλήξη. Ο θρίαμβος του μινιμαλισμού και της στατικότητας. Σινεμά ζεν για κοινό εξοικειωμένο με τη βουδιστική αισθητική.

Το μυστικό της Ανταλάιν **
(The age of Adaline)

Αισθηματική – Διάρκεια 110′ – ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Λι Τόλαντ Κρίγκερ

Παίζουν: Μπλέικ Λάιβλι, Μικέλ Χιούσμαν, Χάρισον Φορντ, Έλεν Μπέρστιν, Κάθι Μπέικερ

Η Ανταλάιν είναι 107 ετών και μοιάζει τριαντάρα, εξαιτίας μίας παλιάς έκθεσής της στα στοιχεία της φύσης που την κατέστησε αγέραστη. Ενώ η ογδονταπεντάχρονη κόρη της μπαίνει σε οίκο ευγηρίας, η μητέρα γοητεύει έναν ωραίο και πάμπλουτο, τον οποίο συναντά σε ένα νεοϋορκέζικο πάρτι. Κεραυνοβόλος έρωτας και από τις δύο πλευρές. Όμως η Αντελάιν αποφεύγει τις μακροχρόνιες σχέσεις, για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό της. Όπως είχε κάνει και με τον πατέρα του καινούργιου του εραστή, με τον οποίον σχετίστηκε πριν από 55 χρόνια!

Χάρμα οφθαλμών η όχι και τόσο γνωστή Μπλέικ Λάιβλι καίει ανδρικές καρδιές -επί επτά δεκαετίες, παρακαλώ!- σε ένα σύγχρονο παραμυθάκι με ένα ενδιαφέρον όμως ελάχιστα αξιοποιημένο εύρημα. Μία κανονική ζωή αντί της αιώνιας μοναξιάς είναι το ζητούμενο σε αυτή την καλογυρισμένη ταινία -αισθητική κομψού διαφημιστικού- που «πειράζει» τη συνταγή Άρλεκιν με μισό δαχτυλάκι μαγείας.

Το τίμημα της δόξας **
(Le rancon de la gloire)

Δραματική κομεντί- Διάρκεια 110′ – Γαλλία, Βέλγιο

Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Μποβουά
Παίζουν: Μπενουά Ποελβούρντ, Ροσντί Τζεμ, Κιάρα Μαστρογιάνι, Πίτερ Κογιότ

To 1977, αμέσως μετά τον θάνατο του Τσάρλι Τσάπλιν στο Βεβέ της Ελβετίας, δύο φτωχοδιάβολοι σκαρφίζονται το εξής απίστευτο κόλπο για να «πιάσουν την καλή»: την κλοπή του φερέτρου του θρυλικού Σαρλό και την παράδοσή του στην οικογένειά του, ύστερα από την καταβολή λύτρων. Αληθινή ιστορία με ήρωες δύο άστεγους μετανάστες να διαπράττουν τυμβωρυχία με ευγενή σκοπό.

Την εγχείρηση της συζύγου και τις ανώτερες σπουδές της κόρης του ενός εκ των δύο. Θα μπορούσαν να ήταν η κινηματογραφική περσόνα του πιο διάσημου αλητάκου της οθόνης και έτσι προσπαθεί να τους παρουσιάσει η ταινία.
Αμήχανη απόπειρα, αλλά χωρίς την τρέλα των ταινιών του Τσάπλιν, με τον εγκέφαλο της συμμορίας να γίνεται παλιάτσος σε τσίρκο. Κυρίαρχη μία προσέγγιση που παραπέμπει στον ιταλικό ρεαλισμό, με νότες χιούμορ και ανθρωπιάς μέσα στη γενική μιζέρια. Αστείος ο Βέλγος Μπενουά Ποελβούρντ, συγκινητικός ο Γαλλοαφρικανός Ροσντί Τζεμ, ένα ταιριαστά αταίριαστο πρωταγωνιστικό ντουέτο.

Πρωταθλητές με ψυχή **
(McFarland, USA)

Αθλητική – Διάρκεια 129′ – ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Νίκι Κάρο
Παίζουν: Κέβιν Κόστνερ, Μαρία Μπέλο, Μόργκαν Σέιλορ, Μάρθα Χιγκαρέδα, Μίκαελ Αγκουέρο

Ο θρίαμβος της θέλησης: προσφιλές θέμα ταινιών που δείχνουν πώς ο έσχατος έρχεται πρώτος αρκεί να τα δώσει όλα στην προσπάθεια. Ο Τζιμ Ουάιτ, προπονητής που ξέπεσε σε μία από τις φτωχότερες κωμοπόλεις της Καλιφόρνιας, εκπαιδεύει μία ομάδα Μεξικανών μαθητών στον ανώμαλο δρόμο. Κάποιοι αθλητές δουλεύουν σαν αγρότες από το ξημέρωμα πριν πάνε στο σχολείο, άλλοι προέρχονται από προβληματικές οικογένειες, ενώ η γυναίκα και τα παιδιά του Τζιμ αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα προσαρμογής σε ένα υποβαθμισμένο περιβάλλον. Όμως για την παραγωγό ε
ταιρεία Disney όλα είναι εφικτά για τον καλό Αμερικανό που ξέρει να αγωνίζεται και να νικά.

Πέρα από την προβλέψιμη κατάληξη με το απαραίτητο μήνυμα αισιοδοξίας, η ταινία διαθέτει μία ειλικρίνεια που αφοπλίζει. Άλλωστε, ο προπονητής (Κέβιν Κόστνερ) και τα παιδιά του μόχθου δεν αγωνίζονται μόνο με αντίπαλες ομάδες, αλλά και ενάντια στις συνθήκες που τους κρατάνε χαμηλά. Αυτό και μόνο τους δίνει διαστάσεις θετικών κοινωνικών συμβόλων.

Αναρχία

Ο Μάικλ Αλμερέιντα δημιουργεί μια – τολμηρή και γεμάτη δράση – μοντέρνα εκδοχή ενός από τα λιγότερο γνωστά έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, του «Κυμβελίνου», το οποίο αποτύπωνε τη ζήλια, την αγάπη και την προδοσία στην αυλή του Βρετανού βασιλιά. Οι – υποψήφιοι για Όσκαρ – Ίθαν Χοκ και Εντ Χάρις και οι Μίλα Γιόβοβιτς, Τζον Λεγκουιζάμο, Ντακότα Τζόνσον, Πεν Μπάντζλεϊ, Αντόν Γέλτσιν και Μπιλ Πούλμαν ξετυλίγουν την ιστορία του αρχηγού μιας συμμορίας εμπόρων ναρκωτικών, που βρίσκεται σε πόλεμο με τη διεφθαρμένη αστυνομία. Η παράνομη σχέση της κόρης του με ένα από τα πρωτοπαλίκαρά του οδηγεί σε μια ανεπανάληπτη τραγωδία.

«Πρόκειται για ένα πλούσιο, δυναμικό και επίκαιρο θεατρικό έργο, που συνδυάζει όλα τα δυνατά στοιχεία των μεγάλων τραγωδιών του Σαίξπηρ με το μεγαλείο ενός βιβλίου κόμικ. Με ενθουσίασε η ματαιοδοξία και η ανασφάλεια των ανδρών της ιστορίας. Μιλάμε για άγριους και παθιασμένους πολεμιστές, που, όμως, μετρούν λάθος τις γυναίκες της ζωής τους» σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Σε Επιφυλακή

Η Γαλλίδα σκηνοθέτις Μαριάν Ταρντιέ επιλέγει τους Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρασίντ Ντεμπούζ και Μουσά Μανσαλί για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της. Ήρωας του δράματος είναι ένας 30άχρονος, που εργάζεται ως φύλακας σε ένα εμπορικό κέντρο. Προκειμένου να ξεφορτωθεί μια συμμορία παιδιών που τον ενοχλεί, κάνει μια συμφωνία. Όμως, η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχο.

Παραμονεύοντας

Το αγγλόφωνο ψυχολογικό θρίλερ του Βασίλη Κατσίκη – με τους Τες Σπέντζος, Πίτερ Γκέραλντ και Άρις Άθαν – διαδραματίζεται στην Ελλάδα του σήμερα, όπου μια γυναίκα, σύζυγος και κόρη μεγαλογιατρών, είναι μόνη στην απομονωμένη βίλα της, όταν κάποιος εισβάλλει μέσα. Κυνηγημένη από τον περίεργο και βίαιο εισβολέα, ζει τον απόλυτο τρόμο και έρχεται αντιμέτωπη με όσα ήξερε για τη ζωή της μέχρι τότε.

Ο σκηνοθέτης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Χρησιμοποιώ τους κώδικες τού ψυχολογικού θρίλερ, για να πω την ιστορία μου. Βάζω τη χώρα σε κατάρρευση (δεν είναι και τόσο φανταστικό) και όλοι οι ήρωες είναι μπλεγμένοι με κάποιον τρόπο, ή θύτες ή θύματα, σε αυτό που συμβαίνει. Το πρώτο σχόλιο, που θέλω να κάνω, είναι πως, αν δεν έχεις τον έλεγχο της ζωής σου στα χέρια σου, τότε κάποιοι άλλοι θα σου την κάνουν κόλαση! Και το τελευταίο και πιο σημαντικό σχόλιο είναι το θέμα της μνήμης! Όπως η ηρωίδα στην ταινία κάνει μεγάλο αγώνα να ξαναβρεί τη χαμένη μνήμη της, έτσι και ένας ολόκληρος λαός πρέπει να αγωνιστεί, για να μη χάσει τη δική του Ιστορική Μνήμη!».

Η Συμμορία του Παρκούρ

Με φόντο τον συναρπαστικό και επικίνδυνο κόσμο του παρκούρ, η ταινία δράσης του Ντανιέλ Μπενμαγιόρ – με τους Τέιλορ Λότνερ, Μέρι Αυγερόπουλος, Άνταμ Ράινερ και Ραφί Γκαβρόν – αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού με οικονομικά προβλήματα. Η συνάντησή του με μία μυστηριώδη κοπέλα τού χαρίζει μια καλοπληρωμένη δουλειά σε μια συμμορία. Όταν αποφασίζει να απεμπλακεί από όλα αυτά, αρχίζει ένα ανελέητο κυνηγητό.

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 7/3

Peristeri News

Πέθανε ο συνθέτης Δήμος Μούτσης

Peristeri News

Πέθανε η ηθοποιός Τέτη Σχοινάκη

Peristeri News

Leave a Comment