PeristeriNews.gr
Editorial

Ας μιλήσουμε λίγο για τα διόδια…


Έστω οτι έχουμε 10 μέρες άδεια (αν υπάρχει δουλειά πάντα…) να πάμε διακοπές, στο χωριό μας, ευκαιρία να υπολογίσουμε πόσο, θα μας κοστίσει να πάμε μέσω των πολυδιαφημισμένων αυτοκινητοδρόμων…

Θα υπολογίσουμε μόνο τις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας για να πούμε μερικά λόγια για τα διόδια που πρέπει να πληρώσει αυτός ο χιλιοταλαιπωρημένος λαός για να πάει μερικές μέρες διακοπές.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

  • Αν το ταξίδι μας προορίζεται προς την Δυτική Πελοπόννησο (Αχαΐα, Ηλεία), εκτός της βενζίνης που θα υπολογιστεί αργότερα, με το νέο σύστημα διοδίων που εφαρμόστηκε στην Ολύμπια Οδό, το κόστος διοδίων ανέρχεται στα 11,50 ευρώ! Εντεκάμιση ευρώ διόδια, μόνο για 200 χιλιόμετρα (Αθήνα – Πάτρα)!
  • Αν το ταξίδι μας προορίζεται προς το Ναύπλιο, που είναι μονο 140 χιλιόμετρα, στα έξοδα βενζίνης θα πρέπει να προσθέσουμε και διόδια 6,35 ευρώ! Αντίστοιχα, αν πάμε προς Τρίπολη (περίπου 160 χιλιόμετρα), οφείλουμε σε διόδια 8,70 ευρώ, αν πάμε προς Σπάρτη (περίπου 210 χιλιόμετρα), πρέπει να καταβάλλουμε 13,45 ευρώ, ενώ για να πάμε μέχρι την πανέμορφη Καλαμάτα, που απέχει περίπου 230 χιλιόμετρα, θέλουμε 13,65 ευρώ σε διόδια! Τα σχόλια δικά σας…

Αν είμαστε πιο τολμηροί όμως, θα πάμε προς Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα!

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Δείτε τον παρακάτω πίνακα με τις τιμές στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης:

diodia1Πηγή: http://diodia.com.gr

Για να πάει κάποιος μέχρι τη Χαλκίδα, που απέχει μόλις 70 χιλιόμετρα, πρέπει να περάσει από τις Αφίδνες και να αφήσει 3,25 ευρώ! Αν ωστόσο καταγόμαστε από την Φθιώτιδα, που απέχει από την Αθήνα γύρω στα 200 χιλιόμετρα, θα πρέπει να καταβάλλουμε το ποσό των 12,60 ευρώ, ακόμα μεγαλύτερο και απο το ποσό της διαδρομής Αθήνας – Πάτρας! Για Βόλο και Λάρισα, που απέχουν γύρω στα 350 χιλιόμετρα από Αθήνα, θα έχουμε την ατυχία να πληρώσετε 17,85 και 21,75 ευρώ αντίστοιχα! Τέλος, αν καταγόμαστε από την βόρεια Ελλάδα, πρέπει να διαθέσουμε 30,65 ευρώ μέχρι τη Θεσσαλονίκη (χώρις να συνυπολογίζουμε τα ποσά της Εγνατίας Οδού για τις υπόλοιπες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας)

ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)

Από την άλλη, υπάρχει και ο πολυδιαφημισμένος καινούργιος δρόμος, η Ιόνια Οδός, που ενώνει την Πάτρα και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρίου, με την Αιτωλοακαρνανία και τις λοιπές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας.

Αν θέλουμε να πάμε λοιπόν προς το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία κλπ, χωρίς να συνυπολογίζουμε το οφειλούμενο ποσό της γέφυρας Ρίου – Αντιρίου, οφείλουμε να παραχωρήσουμε 3,50 ευρώ, για μόλις 60 χιλιόμετρα δρόμου!

Βέβαια, στη διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων, όταν παραδοθεί ολόκληρη, η Ιόνια Οδός θα λειτουργεί τέσσερις σταθμούς διοδίων: στην Κλόκοβα (Ι.Χ. 2,95 ευρώ), στο Αγγελόκαστρο (Ι.Χ. 3,50 ευρώ), το Μενίδι (Ι.Χ. 2,95 ευρώ) και το Τέροβο (3,05 ευρώ). Συνολικά λοιπόν για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 12,45 ευρώ. Επομένως, αν προσθέσουμε τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (Ι.Χ. 13,30 ευρώ), τότε η διαδρομή Αθήνας – Ρίου – Ιωαννίνων για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 37,25 ευρώ…

Εχουμε ακούσει πολλά για το συγκεκριμένο φαινόμενο, αλλά για πόσο ακόμα μία τόσο μικρή χώρα θα πληρώνει τόσο υπέρογκα ποσά για τα διόδια; Ποσά που φτάνουν μέχρι και χώρες πολλαπλάσιες σε γεωγραφικό και οικονομικό μέγεθος της Ελλάδας, όπως η Ιταλία και η Ισπανία και η Γερμανία… Να τονισθεί ότι στην Κύπρο, δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων…

 

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!







Related posts

Τι μας έμαθαν οι φετινές δημοτικές εκλογές

Peristeri News

Ζούμε στη χώρα που δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει

Peristeri News

Και όταν τα κάψετε όλα τι θα έχετε να κάψετε μετά;

Peristeri News

Leave a Comment