• Πέμπτη, 21 Νοέμβριος, 2019

Πώς το Netflix μετράει την απήχηση μιας σειράς

Peristeri News
Οκτώβριος31/ 2019

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το «Stranger Things» είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές του Netflix, τι σημαίνει όμως πως έσπασε όλα τα ρεκόρ, όπως ισχυρίζεται ο κολοσσός του streaming;

Η εταιρία μας είπε στην έκθεση για τα κέρδη της στο τρίτο τρίμηνο του 2019 πως ο τρίτος κύκλος της σειράς είναι «η σεζόν που έχουν παρακολουθήσει οι περισσότεροι», κάνοντας λόγο για «64 εκατ. νοικοκυριά» που τον είδαν κατά τον πρώτο μόλις μήνα της κυκλοφορίας του.

Μόνο που το Netflix δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρο στο πώς υπολογίζει αυτά τα νούμερα. Παλιότερα μας είχε πει ότι μετρά ως παρακολούθηση μόνο όταν ένας λογαριασμός ολοκληρώσει τουλάχιστον το 70% μιας ταινίας. Μόνο που δεν μετρά με τον ίδιο τρόπο τα views των σειρών.

Σε υποσημείωση για τα εκτιμώμενα κέρδη του τετάρτου τριμήνου του 2018 στους μετόχους του, το κανάλι ισχυρίστηκε πως για κάθε σειρά «εξαιτίας της εξαιρετικά μεταβλητής διάρκειάς τους, υπολογίζουμε τον θεατή αν ολοκληρώσει ένα σημαντικό μέρος τουλάχιστον ενός επεισοδίου (70%)».

Εννοεί δηλαδή 70% ενός επεισοδίου, όχι 70% της σειράς! Αυτή φαίνεται να είναι η μεθοδολογία του Netflix για τα τρελά νούμερα που δημοσιεύει. Και γι’ αυτό αποφεύγει μάλλον να συνεργαστεί με παραδοσιακές εταιρίες μέτρησης τηλεθέασης σαν τη Nielsen.

Η Nielsen έκανε τη δική της εκτίμηση για τον τρίτο κύκλο του «Stranger Things» και υπολόγισε πως 26,4 εκατ. Αμερικανοί τον είδαν στις πρώτες τρεις μέρες της κυκλοφορίας του. Το Netflix μίλησε για 40 εκατ. θεατές παγκοσμίως κατά τις πρώτες 4 ημέρες.

Και βέβαια το Netflix επιλέγει για ποιες ταινίες και σειρές θα μιλήσει με στατιστικά, καθώς για τα περισσότερα προϊόντα του δεν είναι πρόθυμο να δημοσιοποιήσει τους αριθμούς. Εκτός κι αν μιλάμε για σειρές-φαινόμενο όπως το «La Casa de Papel»!

Κι έτσι είναι πραγματικό μυστήριο πόσοι βλέπουν πράγματι μια σειρά, όλο τον κύκλο μιας σειράς δηλαδή και όχι το 70% ενός μόλις επεισοδίου της.

Ετικέτες: ,