• Πέμπτη, 4 Μαρτίου, 2021

Ολοκληρώθηκε η διαγράμμιση λεωφορειολωρίδων – Ποιος δρόμος ήταν στο Περιστέρι

Peristeri News
Peristeri News
Φεβρουάριος19/ 2020

Ολοκληρώθηκε η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων σε 9 κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, με σκοπό την απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Το έργο της συντήρησης της διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στα μέτρα βελτίωσης της κυκλοφοριακής ροής και των συνθηκών μεταφοράς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) ανέπτυξε προοδευτικά και θεσμοθέτησε ένα συνεκτικό δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χλμ σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Το δίκτυο αποσκοπεί να ευνοήσει την κίνηση των ΜΜΜ, επιτυγχάνοντας ωφέλειες χρόνου στους μετακινούμενους.

Χαρακτήρας Δικτύου-Εξυπηρέτηση Παρόδιων Χρήσεων

Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας

Οφέλη

Οι Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ) αποσκοπούν στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών κίνησης των ΜΜΜ μέσω του διαχωρισμού τους από την υπόλοιπη κυκλοφορία. Τα οφέλη από την εφαρμογή τους συνοψίζονται στα εξής:

  • Αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ωρα σε 13-17 χλμ/ωρα
  • Βελτίωση συχνότητας και αξιοπιστίας προγραμματισμένων δρομολογίων
  • Μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
  • Βελτίωση ασφάλειας μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό
  • Μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων
  • Μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων

Εκτιμάται πως ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.

Λωρίδες που συντηρήθηκαν από τον ΟΑΣΑ το τελευταίο τρίμηνο

  • Πειραιώς 
  • Σταδίου 
  • Συγγρού 
  • Κηφισίας
  • Αλεξάνδρας
  • Μεσογείων
  • Ιερά Οδός-Αιγάλεω
  • Λεωφόρος Δημοκρατίας – Αγ.Ανάργυροι 
  • Εθνάρχου Μακαρίου-Περιστέρι

Εντός του 2020 θα συνεχιστεί η συντήρηση και των υπόλοιπων λεωφορειολωρίδων.

Ψηφιακές κάμερες

Σε φάση σχεδιασμού είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων. Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές κάμερες. Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης, της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο. Το κόστος της προμήθειας εκτιμάται σε 300.000 ευρώ

Αστυνόμευση

Η συνεργασία και η εντατικοποίηση των δράσεων της Τροχαίας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) για τις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.) αποδίδει απτά αποτελέσματα.

Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019:

  •  αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν από την Τροχαία (1.046) παραβάσεις, έναντι (79) τον Ιανουάριο 2019, με τον Μέσο Όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (377) παραβάσεις,
  •  αυξήθηκαν σε ποσοστό (317%) οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του Ο.Α.Σ.Α. Συγκεκριμένα ελήφθησαν (257) φωτογραφικές κλήσεις, έναντι (81) τον Ιανουάριο 2019, με τον Μέσο Όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (132) φωτογραφικές κλήσεις.

Οι παραβάσεις αυτές χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ οι έλεγχοι και η δραστηριότητα των Υπηρεσιών θα συνεχιστούν.