• Παρασκευή, 28 Φεβρουάριος, 2020

Κόντρα για τη ναυτική τραγωδία με το Norman Atlantic

Peristeri News
Δεκέμβριος30/ 2014

Τεράστιες ευθύνες επιρρίπτει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση σχετικά με την ναυτική τραγωδία του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου.

Τεράστιες ευθύνες επιρρίπτει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση σχετικά με την ναυτική τραγωδία του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Norman Atlantic όπου τουλάχιστον 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Για άγνοια κατηγορεί τα στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ειδικότερα το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι παρακολουθεί, από κοντά, όλες τις πτυχές της ναυτικής τραγωδίας, εκφράζει την «οδύνη του» για τις απώλειες που σημειώθηκαν και συγχαίρει τους διασώστες για την αποστολή που έφεραν εις πέρας κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Ωστόσο κάνει λόγο για πολλά ερωτήματα τα οποία αντί ο υπουργός Ναυτιλίας να απαντήσει και να διαφωτίσει τον ελληνικό λαό συσκότισε ακόμα περισσότερο τα πράγματα.

Όπως τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ πρόκειται για «μια εμφανή προσπάθεια να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της συγκυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου, που προκύπτουν από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών».

Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητεί από την Κυβέρνηση:

  • Να αναλάβει τις ευθύνες της για την δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων κατά τους χειμερινούς μήνες με μνημονιακούς νόμους.
  • Να απαντήσει στο ερώτημα για ποιο λόγο συνεχίζει να εφαρμόζει το «ελαστικό απαγορευτικό» στην ακτοπλοΐα και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες εφαρμογής της ευρωπαϊκής Οδηγίας (η 2002/59/ΕΚ ,άρθρο 18), η οποία δίνει την δυνατότητα στις αρχές των χωρών-μελών να απαγορεύουν τον απόπλου, σε ΟΛΑ τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας και κατηγορίας, εάν λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών υπάρχει κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή.
  • Να εξηγήσει γιατί έχουν εγκαταλειφθεί τα μέσα διάσωσης, με αποτέλεσμα να μην είναι επιχειρησιακά έτοιμα ελικόπτερα παντός καιρού και άλλα διασωστικά μέσα, όπως αποδείχθηκε από την συμμετοχή μόλις τριών SUPER PUMA.

Κυρίως όμως, συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσει «συγγνώμη» από τους επιβάτες και τους συγγενείς τους για την τραγική εικόνα, που παρουσιάζεται, με το να μην υπάρχει-μέχρι σήμερα- ακριβής αριθμός και πλήρη στοιχεία διασωθέντων και αγνοουμένων επιβατών.

«Αυτή η αποδιοργάνωση αποτελεί όνειδος για την μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου» καταλήγει η ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Τι απαντά ο υπουργός Ναυτιλίας

Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ο οποίος με ανακοίνωσή του τονίζει πως όποιος επιχειρεί να χρησιμοποιήσει το τραγικό δυστύχημα για να δημιουργήσει πρόσκαιρες πολιτικές εντυπώσεις θα πρέπει να απολογηθεί στη μνήμη των θυμάτων και στην προσπάθεια των διασωστών που έδωσαν ηρωική μάχη.

Όσον αφορά στα ερωτήματα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Βαρβιτσιώτης σχολιάζει πως με αυτά αποκαλύπτεται, το μέγεθος της άγνοιας των στελεχών του για τη νομοθεσία και πρακτική, που διέπουν τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης προβαίνει στις εξής διευκρινίσεις:

Όσον αφορά στην οργανική σύνθεση του πληρώματος ενός πλοίου, αναφέρει ότι αυτή καθορίζεται από τη σημαία της χώρας που φέρει, στο πλαίσιο πάντα των διεθνών συμβάσεων που διέπουν τη ναυτιλία.

Για το Norman Atlantic, συνεχίζει ο υπουργός, που φέρει την ιταλική σημαία, η οργανική σύνθεση του πληρώματός του καθορίζεται από τις διατάξεις της ιταλικής νομοθεσίας.

Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα του ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με τον απόπλου, ο υπουργός Ναυτιλίας απαντά πως για τον απόπλου κάθε πλοίου, εκείνος που λαμβάνει την τελική απόφαση είναι ο πλοίαρχος.

«Εξάλλου, σύμφωνα με την οδηγία που και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται, και αφορά μόνο στους διεθνείς πλόες (και συγκεκριμένα στο Άρθρο 18 , παράγραφος 2), αναφέρεται ότι “τα μέτρα και συστάσεις δεν προδικάζουν την απόφαση του πλοιάρχου, η οποία βασίζεται στην επαγγελματική του κρίση”. Αντίθετα, στους εσωτερικούς πλόες που υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής της εθνικής νομοθεσίας, επιβάλλεται το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρού» τονίζει ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Για τα μέτρα διάσωσης, ο κ. Βαρβιτσιώτης απαντά ότι από ελληνικής πλευράς στην επιχείρηση διάσωσης διατέθηκαν συνολικά: 12 ελικόπτερα (τρία Augusta Bell, δύο Super Puma, δύο Shikorsky, δύο Chinook, δύο NH90 των Ενόπλων Δυνάμεων, ένα Dauphin του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής), τέσσερα αεροσκάφη (δύο C 130 και ένα C27 των Ενόπλων Δυνάμεων και ένα Reims του Λιμενικου Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής), μια φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού με το ελικόπτερό της, τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος και δύο πυροσβεστικά πλοιάρια, πολλά εκ των οποίων, όπως αναφέρει, ακόμη και τώρα συνεχίζουν επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στον Ελληνικό χώρο ευθύνης και σε μέρος του Αλβανικού.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επισημαίνει ότι μέρος αυτών βρίσκονται στη διάθεση του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης, το οποίο και επιλέγει ποια μέσα θα χρησιμοποιήσει.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης καταλήγει λέγοντας πως την αποκλειστική ευθύνη για τον συντονισμό της επιχείρησης έχει η Ιταλική πλευρά και, συνεπώς, τη διαχείριση όλων των πληροφοριών που απορρέουν από αυτήν.