• Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2020

Κερδοσκοπία και πολυεθνικές

Avatar
Peristeri News
Οκτώβριος27/ 2010

Τη στιγμή που οι μισθοί στη χώρα μας έχουν μειωθεί, οι Έλληνες εξακολουθούν να ακριβοπληρώνουν τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Τη στιγμή που οι μισθοί στη χώρα μας έχουν μειωθεί, οι Έλληνες εξακολουθούν να ακριβοπληρώνουν τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Για το λόγο αυτό, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και οι καταναλωτικές οργανώσεις κάνουν σαφές ότι θα στηρίξουν κάθε ενέργεια του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ενάντια στην κερδοσκοπία και τις εναρμονισμένες πρακτικές των ενδοομιλικών συναλλαγών των πολυεθνικών εταιριών.

“Οι πολυεθνικές κάνουν “πάρτυ” με τη δραστηριοποίησή τους στην ελληνική αγορά”, δήλωσε, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος, κ. Μιχάλης Τσιφάκης, σημειώνοντας ότι αυτές διαμορφώνουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα, για καθαρά φορολογικούς λόγους.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), κ. Νίκος Τσεμπερλίδης, επισήμανε ότι οι πολυεθνικές μπορούν να κερδοσκοπούν στην Ελλάδα, καθώς ελέγχουν μεγάλα κομμάτια της αγοράς και διακινούν σχεδόν το 80% των προϊόντων, που κυκλοφορούν.

Σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, που συνέκρινε τις τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρες (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία και Ελλάδα), πολλά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων πωλούνται πανάκριβα στην ελληνική αγορά.

Από την έρευνα προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι στην Ελλάδα, το γιαούρτι κοστίζει 65% ακριβότερα σε σχέση με τη Γαλλία, το φρέσκο γάλα το αγοράζουμε 21% ακριβότερα σε σχέση με τη Γερμανία, η οδοντόκρεμα κοστίζει 88% ακριβότερα σε σχέση με τη Γαλλία, ενώ το παιδικό γάλα σε σκόνη το αγοράζουμε 83% ακριβότερα σε σχέση με την Ισπανία.

Από την πλευρά τους, οι διοικήσεις των πολυεθνικών εταιριών αναφέρουν ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα συναντά πολλά και ανυπέρβλητα εμπόδια. Όπως υποστηρίζουν, το υψηλό λειτουργικό κόστος, οι συνεχείς αυξήσεις των φόρων και το υψηλό κόστος μεταφοράς, καθιστούν αδύνατη τη μείωση των τιμών των προϊόντων.