• Τρίτη, 18 Δεκέμβριος, 2018

Αριστερή Κίνηση Περιστερίου: Προϋπολογισμός Δήμου Περιστερίου 2019

Peristeri News
Δεκέμβριος04/ 2018

Ανακοίνωση από την Αριστερή Κίνηση Περιστερίου με αφορμή την συζήτηση του προϋπολογισμού στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο. Αναλυτικά:

«Ο προϋπολογισμός για το έτος 2019 κινείται στη ίδια αντιλαϊκή και φορομπηχτική πολιτική των προηγούμενων ετών.

Ο «Κλεισθένης 1» ως συνέχεια του ”Καλλικράτη”  ενισχύει και βαθαίνει  τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις , αναβαθμίζει την αντεργατική – αντιλαϊκή επίθεση με την εφαρμογή μνημονικών δεσμεύσεων  προκαλώντας  ακόμη μεγαλύτερη φτωχοποίηση για την κοινωνική πλειοψηφία.

Το σύνολο των αντιλαϊκών, αντιδραστικών ρυθμίσεων δεν είναι ευκαιριακό, δεν τελειώνει με την δήθεν ”έξοδο από τα μνημόνια”. Η εφαρμογή των μέτρων θα ελέγχεται αυστηρά από τους μηχανισμούς των ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ και το καθεστώς επιτροπείας  θα διαρκέσει μέχρι το 2060.

Ο «Κλεισθένης» έφερε τις θεσμικές αλλαγές που αποτελούν τη συνέχεια , τον «εκσυγχρονισμό» και την εμπέδωση όσων εφαρμόστηκαν με το «Καλλικράτη» και παλαιότερα από τον «Καποδίστρια», στοχεύοντας στην «αποτελεσματικότερη και ταχύτερη»  πρόσδεση και διαπλοκή των δήμων με τα  μεγάλα συμφέροντα και τους σχεδιασμούς τους.

Για την υλοποίηση των παραπάνω συντάσσεται σύσσωμη η ”ιερά συμμαχία”  Κεφαλαίου-Ευρωπαικής Ένωσης – κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ  και όλων των προηγούμενων   ευρωμνημονιακών  κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ – ΝΔ.

Ο δήμος Περιστερίου ούτε θέλει ούτε μπορεί να αποτελέσει λαϊκό θεσμό ή «τοπική αυτοδιοίκηση» όπως συνηθίζουν να λένε. Λειτουργεί ως τοπικό κράτος – εργαλείο εφαρμογής της πολιτικής που καθορίζεται από την κυβέρνηση και την ΕΕ, ιμάντες πρόσδεσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Λειτουργεί σαν φορομπηχτικός μηχανισμός προς τους δημότες, γίνεται  φορέας παροχής υπηρεσιών με ανταποδοτικότητα και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Τελεί υπό καθεστώς επιτήρησης από την τρόικα με κουτσουρεμένους κάθε χρόνο και περισσότερο τους οικονομικούς πόρους από το κεντρικό κράτος (ΚΑΠ και ΣΑΤΑ).

Η  παραπάνω τακτική του Δήμου αποδεικνύεται με την μείωση της κρατικής επιχορήγησης.

ΚΩΔ.6 ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ

2018:           15.818.163,85  ευρώ

2019:           14.647.198,95   ευρώ

Μείωση   7,40%

Πρέπει να τονίσουμε ότι η κρατική επιχορήγηση τα μνημονικά χρόνια έχει μειωθεί περίπου κατά 50% (κωδικός 6), ενώ οι έκτακτες επιχορηγήσεις (κωδικός 12) και οι επιχορηγήσεις και επενδύσεις (κωδικός 13) ουσιαστικά έχουν εξαφανισθεί.

Ουσιαστικά μιλάμε για την μείωση των ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελής Πόροι) που διατίθενται για κάλυψη πάγιων και λειτουργικών αναγκών, για την καταβολή μισθωμάτων ακινήτων προς στέγαση δημόσιων σχολικών μονάδων και λοιπών υπηρεσιών για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλπ

ΚΩΔ.12 ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ

2018:           1.014.385,90  ευρώ

2019:              292.901,09   ευρώ

Μείωση   71,13%

Πρόκειται για καρατόμηση δαπανών με  έντονο κοινωνικό χαρακτήρα όπως για παράδειγμα η επιχορήγηση παροχής βοήθειας από έκτακτα καιρικά φαινόμενα, προγράμματα  γυναικών κατά της βίας, επιχορήγηση για πυροπροστασία, ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων κ.λ.π

ΚΩΔ.13 ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 

2018:      3.017.937,83

2019:      5.560.392,34

Αύξηση  84,24%

Η αύξηση αυτή οφείλεται σε πακέτο από ΕΣΠΑ που δίνεται φέτος από την κυβέρνηση για έργα σε περιφέρειες και δήμους. Στις περισσότερες περιπτώσεις (όπως προβλέπει η «δομική λογική» που διέπει γενικά τα ΕΣΠΑ) ΔΕΝ πρόκειται για έργα βασικής υποδομής υπέρ των κατοίκων (π.χ. αντιπλημμυρικά) αλλά για έργα «ανταποδοτικά» δηλαδή αυτά που προϋποθέτουν να βγαίνει κέρδος από την χρήση τους είτε απευθείας ή μέσω μελλοντικών δημοτικών τελών. Χαρακτηριστική περίπτωση εδώ όσον αφορά τον προϋπολογισμό δήμου Περιστερίου 2019 είναι η ανάπλαση της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου ποσού 750.000,00 ευρώ κατά τα πρότυπα της οδού Βεάκη και της σύγχρονης εμπορευματοποίησης αποσκοπώντας σε  μια νέα μπουρναζοποίηση.

Τα έσοδα του Δήμου από φόρους-τέλη και χαράτσια από τους Δημότες.

Από   τους ισολογισμούς (που αποτυπώνουν την πραγματική λογιστική εικόνα) των ετών 2016 και 2017 τα έσοδα του Δήμου προέρχονται από τις παρακάτω πηγές:

 Έσοδα κύριας δραστηριότητας                                              2017                          2016

Πωλήσεις εμπορευμάτων και λοιπών αποθεμάτων                510,00                             0,00

Έσοδα από φόρους, εισφορές, τέλη πρόστιμα

και προσαυξήσεις                                                                 2.102.838,72               2.543.138,31

Έσοδα από τέλη και δικαιώματα                                     16.765.323,44               16.852.364,01

 

 

Λοιπά και οργανικά έσοδα

Έσοδα από επιχορηγήσεις                                               17.815.862,40               19.413.098,41

Έσοδα παρεπομένων Ασχολιών και δωρεών                          72.851,45                    218.230,45

Έσοδα κεφαλαίων                                                                253.316,18                     189.745,48

Συνολικά έσοδα                                                              37.010.702,19               39.216.576,69

Συνολικό κόστος                                                            36.623.178,51                36.002.069,94

Κέρδη Εκμεταλλεύσεως                                                   387.523,68                   3.214.506,75

Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι τα έσοδα του  δήμου κατά  ποσοστό περίπου 50% προέρχονται από την  αφαίμαξη που γίνεται από τους δημότες.

 

Συμπερασματικά

– Οι Δημότες συνεχίζουν να πληρώνουν από την τσέπη τους χοντρά και μάλιστα δύο φορές: συμμετέχουν με φόρους τέλη χαράτσια πάνω από 50% στα έσοδα του δήμου, και μετά ξαναπληρώνουν δεύτερη φορά για δημοτικές υπηρεσίες που έπρεπε να είναι δωρεάν.

– Το Κράτος σταδιακά αποσύρεται πλήρως από την χρηματοδότηση του δήμου. Κάθε χρόνο όλο και μειώνονται οι δαπάνες μισθοδοσίας για το προσωπικό του δήμου το οποίο γίνεται όλο και πιο ολιγάριθμο, όλο και πιο κακοπληρωμένο («ωφελούμενοι», συμβασιούχοι, μαθητεία κλπ). Οι Δημότες κατά συνέπεια δέχονται πιο υποβαθμισμένες υπηρεσίες ενώ οργιάζουν οι εργολάβοι ανθρώπινης εργασίας που πληρώνονται ιδιωτικά για να αναπληρώνουν τα κενά.

– Τα τεχνικά έργα μέσω των μηχανισμών των ΕΣΠΑ κατευθύνονται προς το μεγάλο εργολαβικό και εμπορικό κέρδος και όχι προς τις πραγματικές ανάγκες της λαϊκής πλειοψηφίας.

Αυτή η πολιτική ούτε “εξωραΐζεται”, ούτε “εκδημοκρατίζεται”, ούτε “βελτιώνεται” με αλλαγή προσώπων και διαχείρισης. Μόνο ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ με μαζική, δυναμική, ακηδεμόνευτη εργατική-λαϊκή-νεολαιίστικη ΠΑΛΗ, στην κοινωνία, στον δήμο και παντού !

Περιστεριώτισσες, Περιστεριώτες :

Να πάρουμε τις ΖΩΕΣ και τις ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ μας στα χέρια μας !».